Gjordes dom med förgasare? En sak du kan testa är att plocka bort pluss kabeln från batteriet i ca 10 min. då "nollställer" du motorn. Funkade på en 460 jag meka med en gång, dock var det insprut.. Årsmod??? Sen kan det hända att det finns en tomgångsventil som du kan pilla lite på så kan det hjälpa, men testa att ta bort kabeln en stund.
Det är insprut. Prylen jag syftade på kallas "single point injection system" i manualen (inte förgasare). På manualen finns det något som heter "distributor" där personen pillade. Bilen är från 1993 och är i rätt gott skick då den fått "full service" en gång i halvåret under hela sitt liv.
Regulatorn till generatorn packade ihop. Den byttes men batteriet blev så kasst av att laddas ur (det var gammalt) så jag bytte det. Felet har funnits med båda batterierna men jag vågar inte åka tillbaka till och klaga, särskilt om det går fixa enkelt. Det är en bit bort och jag bogserade mig till närmsta ställe.
Och så har jag tidspress. Trafikförsäkring för bil med utländska plåtar är typ 700 kr om dagen och jag kan bara köra på min engelska försäkring månaden ut.