A Matar du mycket med t.ex röda mygg?
Mvh/Andreas.
Matar med mygg 2-3 gånger i veckan. Annars kör jag flingor samt wels-chips till malarna. Tips tas gärna emot för bättre mat om de finns till: scalar, flagg, dolkstiks, mal. Matar i regel 1 gång per dag med uppehåll onsdag. På helger kan de ibland få 2ggr per dag.
Stressen får jag kolla närmare på, tror det kan vara så att de krigas en del i karet då scalarerna är lite bitna i fenorna ibland.
Men vet inte om det är scalarerna som slåss med varann eller flaggorna som är på, har inte sett tecken mer än att scalarerna knuffas lite lätt med varann.
Kan det kanske bli stressigt idag när jag bytte vatten, slanga en del skit i botten så det rördes om en del och tillsatte även lite mer sand för att fästa växterna bättre. Eller om vattnet som kom i var för kallt.
Bytte ju vatten idag så får testa att medicinera då, men de är ofarligt för fiskarna?
Har inget annat akvarium och är rädd om de andra fiskarna som är i, och malarna som kanske bara är c:a 2mån gamla.
Har inte Octosin hemma så kan det gå bra att slänga i lite jod fritt ikväll nu?
Har kört med salt innan, men inte med dessa mindra malarna tror ni det kan gå bra ändå?
Ph får jag kolla under veckan.
//Patrik