Broddan
Hej!
Jag koppade i 4 ornatus som första invånare i mitt första T-ciklid akvarium. I butiken tyckte jag 2 var klart större men väl hemma var det bara en som var betydligt större. Tyvärr strök 2 med varav den stora var en av dem. Nu har jag en som gömmer sig i ett stenröse och en som paxat ett annat stenröse på andra sidan akvariet (dock väldigt aktiv och pigg).
Om det nu är så att jag har 2 honor ska jag försöka få tag i 2 hanar och kasta i?
Då detta med hanne och hona bland jullar är väldigt svårt finns ju risken att jag sitter med ännu fler honor i slutändan.
Några råd och tips uppskattas...
Mvh
Daniel
ozric
Haru tillgång att skaffa fler så gör det. Annars vänta å hoppas på det bästa! :D
Själv skaffade jag mig 5 st små Kipili-jullar för att få fram minst ett par. Ivrig som jag e så skaffade jag ett stort VF-par iom att det inte hände nåt med de små. Nu har jag ett par där hanen är ca 5 cm och en hona på ca 12 cm!! Ser rätt skoj ut!
Broddan
Jag funderar på just detta (skaffa fler) men ska ge det nån vecka eller två.
I butiken tog jag de sista då undrar jag om jag hittar ornatus men inte Isanga (de har jag nu) funkar det?
ozric
Ja, det funkar absolut,det är ju precis samma fisk,men är det "etiskt"!? Jag tycker att där det finns fisk som har kvar sin loka ursprungsplats i namnet skall man hålla kvar vid det!! Du har alltså "Isanga-Ornatusar" ;)