Har aldrig ägt en systemkamera tidigare, men jag undrar om en Canon 350d är en bra nybörjar kamera. Hittade en begagnad för 3300:- med Original objektivet och ett pyttelitet minneskort på 256mb.
Är det värt pengarna och blir de snygga bilder trots att de bara är 8mega pixlar, elelr hade ni hellre rekommenderat en Nikon d40x som första kamera?
Om du är villig att lägga till 1300.- kan du få en ny 350D med full garanti med originalobjektiv.
Länk här. 8 megapixel är mkt och har inte med om du får bra bilder eller ej här, utan som Tony säger så satsa på ett bra objektiv, kitobjektivet kommer säkert funka bra till en början men när du blir mer avancerad lär du vilja byta upp dig. En 3mpix kamera med bra objektiv kan ta betydligt bättre bilder än en 10mpix med dåligt objektiv.
Nikon d40x finns från 5459.-.
Tänk på att köpa till minneskort om du köper nytt, satsa på minst 1-2 gb. Ett 2GB ligger från 150:-.
Nu var ju iofs inte detta frågan men kan ju vara bra att ha det i åtanke. Själv är jag lite skeptisk till beg kameror då man normalt inte kan veta hur det är behandlade. Skulle den dessutom vara använd mycket så kan ju slutaren börja ta slut och då pratar vi en 3000 till för att sätta i en ny. Då lönar det sig att lägga till de 1300:- och få en helt ny med 2 års garanti eller vad det är.
Och till frågan om det är en bra nybörjarkamera så tycker jag det är en jättebra kamera som lär hålla länge oavsett om man är nybörjare eller erfaren.