Hade ett par spillbitar av BTN slimeline och funderade om jag kunde använda dom till nått(ca 60x10cm).Funderar på att bygga en terass Jag ville få dom formbara så jag skrapade,skar bort den gråa porösa ytan(frigolitmassan på baksidan(sparar ca 1 cm nertill av frigolitmassan för att fixera dom på nått sätt).Vill minska bärkraften i den nya modulen.Sen kan man med en varmluftspistol forma modulen som man vill.Modulen blir skör men jag penslade på silikon på baksidan och stabiliteten kom tillbaks.Den andra biten testade jag att värma med varmluftpistolen ifrån framsidan(inte för varmt)och då släppte frigolitmassan på baksidan lättare.Får jobba vidare med projektet i helgen och se om jag får till det så som jag vill ha det.Fixeringen av modulen kan ställa till det då karet är vattenfyllt.
kan säga direkt att slimlime är hårda som murbruk, nja inte riktigt, men att bygga tror jag på, har ochså byggt enligt det du skriver i etapper (i mitt fall en övergång till balkong i glas som är en barnkammare för mbunas) nåväl, etappen i serie var på ungefär 3 decimeter till höjd på 70 cm, detta blev en bra övergång iom höjdskillnad som påverkade hela inredningen för fiskarna, alltså både uppe och nere :) hela volymen i akvariet blev optimerat:)