Hej och tack för svaren!
Har nu kollat in fiskarna som ni tipsade om. Cynotilapia Afra hade jag helt missat men den var riktigt snygg! Saulosi har jag haft mina funderingar på så dom kanske ligger bäst till just nu eftersom jag skulle vilja ha både gula och blåa fiskar, lite så där patriotiskt ;)
Om jag nu skulle köra på Saulosi, hur stor grupp ska jag satsa på att starta med?
Skulle jag även kunna ha nån röd rubin med dom också? Den var ju också så där härligt snygg :)
Tackar tackar! Alltid kul att känna sig välkommen! :)
Om jag ska vara riktig ärligt, så kommer salousi aldrig får den riktiga fina svart/blå färg som demosoni, men som sagt demosoni är en riktig svår firre, jag hade engång i tiden 9 av dom, och idag är det 2 kvar med dåliga band som folk säger, vilket jag har gett bort dom nu.
och saluosi är sk. dvärgciklider dom blir ca 8-9cm som det står i artregistret, med det kan du nog tvinga in ett större grupp i karet, dock max 3-4 hanar, mer än det så kanske vissa inte färga ut sig och då ser det väldigt tråkigt ut (rätta mig om jag har fel nån?!) men men, ett 20tal kan du nog klämma in i ditt 240l kar plus några andra fiskar till.
Sen tycker jag att dom ps.acei är lite för glupskande fiskar, dom käkar nog 3/5
av de räkmix som jag stoppa ned, vilket gör att dom växer som svampar och dom andra inte öka lika fort.