faltaren Hej på er! Har precis hämtat 30 st Tropheus Ikola F1or hos Kent i tyringe idag . Mina första tropheus. Slänger gärna upp lite bilder, men tror inte jag kan det.
faltaren Falköping Ahh gratulerar till inköpet av fiskarna. Vad var det för storlek på dom? Tackar :) ! De är mellan 6-8 cm. Så rätt ok storlek på dem, ca 6 månader gamla. Fint med lite liv i karet nu, de håller sig i botten än så länge, men lär ju ändras :)
faltaren Bilder Länk till lite bilder på karet. Mobilkamera så kvaliten är inte så bra, den hinner inte med fiskarna http://s254.photobucket.com/albums/hh103/falt84
faltaren Hmm vad är det för någon då? Ser inte riktigt vad det står. Han hade mycket fint. Några han kalla Citron 2or var väldigt fina.
faltaren Nkonde Yellow stod det på en påse. :D Men bra Ikola e inte kattskit det heller ! ;) Haha nä absolut inte. De är nice :)
ozric Nkonde Yellow Vad är Nkonde Yellow för någon? Någon som har bild? Låter fin :) Mkt variabel variant men bra ex e en favorit hos mig. :D
faltaren Den var nice, ifs så dreglar jag på typ varenda tropheus jag ser men iaf :). Hade varit kul med en grupp till sen. Gärna någon röd. Risk för korsning?
Fia_H Hej hej! Har inte Kent nån hemsida?? Jag bor bara nån mil ifrån honom men jag har inte fått tummarna loss att åka dit än, tänkte att han kanske hade en hemsida så man kunde titta lite ;)
Oden70 Hej hej! Har inte Kent nån hemsida?? Jag bor bara nån mil ifrån honom men jag har inte fått tummarna loss att åka dit än, tänkte att han kanske hade en hemsida så man kunde titta lite ;) Ring till honom!! hans sida e väl inte så uppdaterad då den mannen lägger sin tid på det viktiga nämligen skötselen av fisken. och med den mängden fisk han har så tar det tid !! tro mig finns massor där så det bästa e att åka dit och kolla.. Tror inte många i Sverige kan mäta sig med det utbudet.. Rena gottebordet där....
Oden70 *asg* e överflödigt!! det e Andreas som missat ... Det e Kent i Tyringe vi pratar om så du har rätt... har du hans tele?? Annars så står det på Eniro. adressen e Mjölkalånga..
Falkoping-Andreas Muuhahaha för en annan här uppe så är det Kent i Nol som är Nr1 inom fisk. När du sa den grymmaste inom fisk så var ett självklart alternativ kent i nol då han har ett sannslöst urval av fisk i sin butik som slår det mesta.
Oden70 sa inte det grymmaste utan sa att inte många kan mäta sig med det utbudet och att det e ett gottebord.. med det menar jag att där finns MÅNGA vuxna firrar att kolla på och för rätt pris e allt till salu eller hur ;);) Om jag inte missminnere mig har han ca 20-25 olika arter, men det skifftar snabbt så vet inte anntalet i dagens läge men ligger nog i dom trakterna...och det e naturligt vis troffar jag menar... han har dock utökat nu med en rätt så diger malawi arsenal också och mer e på väg... Vet att har har ett 10 tal ca 400L baljor till som skall upp, uppskattar antalet kar till runt 100a i dagens läge och då räknar jag bara karen över 250L men merparten e över 300L,,, för er som inte varigt där e det värt besöket som känns välkommet och familjärt.. sedan gör det inte saken sämmre att Kenth e en riktigt hygglig prick.. Det han inte har det ordnar han gärna fram.. Sedan tycker jag hanns priser e helt ok.. Känns inte som man blivigt rånad när man åker där i från... personligt omdömme e 4 av 5.. Det som gör att han inte får en 5a e att det ligger ute i skogen;););)