Ola Det här är en pågående diskussion så det är aldrig för sent.
Du menar att vi kommer med ett debattämne typ som omröstningen där man klickar i vad man tycker men istället skriver man en text som sammanfattas? Det låter som ett kul uppslag på en artikel.
Sedan är det fritt fram att skriva en debattartikel. Svar kommer då i numret efteråt och den som skrev artikeln får bemöta svaren enligt standard i alla tidningar.
Ja det är så jag menade...men det behöver ju inte vara en debattartikel som författaren behöver stå till svars för utan att man släpper ett diskussionsämne. Här finns det ju en uppsjö av diskussionsområden som också kan spinna vidare via forumet..där du som redaktör kan "nypa" kommentarer från forumet och publicera i kommande CB..för att ge diskussionen en ytterliggare bredd.
En annan del som jag gärna skulle vilja se är t ex "inbjudna" gäster som svarar på frågor via CB..dvs t ex föredragshållare på Ciklidstämman osv...kända hobbyister eller professionella arbetare med ciklider eller djurliv överhuvudtaget. Det finns nog många som har frågor att ställa runt akvarievärldens alla gåtor.
Det kan vara personer som Spreinat och Konings..eller varför inte ännu närmare med odlare av ciklider i Sverige. Du har ju även en del kontakter via ditt yrke som kanske skulle vara mycket intressant att läsa om och av.
Personligen så gillar jag CB oerhört mycket nu..det är en fin blandning av lättsam läsning skriven av hobbyaktiva personer men även en del avancerat som ger extra tyngd åt CB. Det är precis lika roligt att läsa om Peters lilla lokal med sydafrikaner som det är att läsa djupgående artiklar av en yrkesskicklig zoolog (eller vad det kallas). Det är just detta som gör CB så härlig..mixen av amatör och proffs...att alla får plats..och att inget ämne är för litet. Jag skulle gärna se lite mer av DIY artiklar och det som nu var på Ciklidstämman om hur man kan stimulera fiskars naturliga beteende i sökande av foder genom olika smarta lösningar är ju ett perfekt exempel på bra och intressanta DIY artiklar.