PatrikMalmo
Grattis till chokladynglen!! Trägen vinner!! ;)
Hilsen,
P
agalychnis
Tack för alla gratulationer!
Har nu fångat in fem st. yngel, som jag har i ett litet tvåliters kar, som flyter i "huvudkaret". Borde vara lättare att mata dem där.
Hoppas ingen retar sig på att tråden har blivit en Chokladguramitråd, i ett ciklidforum!
Återkommer med fler rapporter hur det går.
J-E
P.S Efter två dagars frist, så tuggar hanen nu igen! Lite orolig för att han inte hinner äta upp sig mellan lekarna. D.S
oaken
Tack för alla gratulationer!
Har nu fångat in fem st. yngel, som jag har i ett litet tvåliters kar, som flyter i "huvudkaret". Borde vara lättare att mata dem där.
Hoppas ingen retar sig på att tråden har blivit en Chokladguramitråd, i ett ciklidforum!
Återkommer med fler rapporter hur det går.
J-E
P.S Efter två dagars frist, så tuggar hanen nu igen! Lite orolig för att han inte hinner äta upp sig mellan lekarna. D.S
Tänk på att de förmodligen är väldigt känsliga för det mesta, så det vore nog bra om du kunde borra hål i yngelakvariet så att det blir en större vattenvolym.
agalychnis
Tänk på att de förmodligen är väldigt känsliga för det mesta, så det vore nog bra om du kunde borra hål i yngelakvariet så att det blir en större vattenvolym.
Jag byter vattnet ett par ggr om dagen, genom att hälla ut vatten i det stora karet och fylla på det lilla igen, med vatten från det stora.
J-E
oaken
Lever ynglen?
agalychnis
Lever ynglen?
Jag har fångat in 8st och det är 7st kvar i livet. Jag har matat dem med levande dafnier och cyclops. Försökt odla artemia, men misslyckats. Skall starta en tråd om det tror jag.....
J-E
agalychnis
Lite uppdatering:
Det är tre yngel kvar som äter och växer. Jag hade ju problem med artemiaodlingen och matade först med håvade dafnier, men de var på gränsen till för stora, så det var inte optimalt.
Nu funkar det med artemian och de äter som hästar!
Hanen som tuggade redan två dagar efter att ha spottat gick bara några dagar med rommen innan han avbröt. Det var nog bara bra, så att han hinner äta upp sig.
Nästa gång de leker (om de gör det) skall jag vara beredd med artemia från första stund, så kan man nog få fler att överleva.
Trevlig helg!
J-E
agalychnis
Måste hålla liv i tråden:
Tre yngel kvar som matas med artemia, cyclops och dafnier så ofta som möjligt. När jag kan innebär det fyra till fem ggr om dagen.
Har kört igång ett 20 L, som jag skall flytta ynglen till om ett tag.
Hanen tuggar igen, sedan fem dagar.
Glad Påsk!
J-E
Anders-i-Askim
Tre yngel kvar som matas med artemia, cyclops och dafnier så ofta som möjligt. När jag kan innebär det fyra till fem ggr om dagen.
Glad Påsk!
J-E
Kul, riktigt kul!:D
Var rädd om firrarna för det du avnjuter nu har inte många gjort.;)
Ola-Svensson
Jag gjorde en liten ändring i titeln. Hoppas ingen misstycker.
cfakvarielagret
Skitbra gjort
o bilderna är inte att leka med
försökte själv för ca 30år sedan utan att lyckas
PatrikMalmo
Glad Påsk!
J-E
Wee!! Grattis igen!! Verkar som det går vägen, och det ska du vara mäkta stolt över. ;)
Hilsen,
P
c90368
+++++ vad mer kan man säga?
agalychnis
Skitbra gjort
o bilderna är inte att leka med
försökte själv för ca 30år sedan utan att lyckas
Tack!
Och jag som tyckte att bilderna inte var så bra.
J-E
agalychnis
Tack alla för era snälla och berömmande ord, men det är inte för att få beröm jag fortsätter skriva i tråden. Det är bara för att det verkar vara några där ute som är nyfikna på hur det går, som jag gör det.
J-E
PatrikMalmo
Alltså, nu får du nog greppa att det inte är bilder och annat vi berömmer dig för. Det ÄR så att chokladgurami inte är någon lättodlad art, så den som får fram yngel på dem och sprider infon är värd all credit. Så enkelt ser jag det. Så klart jag är nyfiken på en sådan odling. Vad ville jag ha fram? Ta åt dig, helt enkelt, även om du inte tycker att du gör något speciellt. Cred!! ;)
Hilsen,
P
c90368
Instämmer!
Mina Choklader simmar runt och är fina, spänner sig lite inför varandra då och då, men inte mer.
Har haft dom över två år nu, så de kan ju inte vantrivas, de växer och så, men lek och yngel, nada:(
agalychnis
Alltså, nu får du nog greppa att det inte är bilder och annat vi berömmer dig för. Det ÄR så att chokladgurami inte är någon lättodlad art, så den som får fram yngel på dem och sprider infon är värd all credit. Så enkelt ser jag det. Så klart jag är nyfiken på en sådan odling. Vad ville jag ha fram? Ta åt dig, helt enkelt, även om du inte tycker att du gör något speciellt. Cred!! ;)
Hilsen,
P
Det är greppat:)
J-E
Observera den tjocka magen....
PatrikMalmo
Mm, den ser välmående ut. Gott!!
oaken
Ser bra ut! Fortsätt så :)