Sedan tycker jag att du ska be din kille ta med några goa snickargubbar och ställa upp dom bredvid varandra där du önskar ha ett akvarium som väger ca 500kg och se efter ifall golvet ger med sig om de står tätt intill varandra. ;)
En kille på 90kg sätter inte något golv i rörelse...om golvet inte är rejält svagt...men då har du ju en bra kille som kan förstärka golvet innan karet kommer dit. ;)
Har redan försökt med allt...han menar på att det kan ge skador på längre sikt osv eftersom huset är så gammalt. Men visst är det tråkigt att inte få ha ett riktigt STORT i ett 36m2 vardagsrum?! Kanske skulle byta ut honom samtidigt med rostcikliderna, hehe...
Menar du att jag skulle kunna ha 4 arter trots att akvariet är såpass litet?
Ja. Mbunas gillar att gå lite trångt och de arterna är ju inte de största. Tuffast är nog Msobo eller om du sparar Saulosi...medans socolofi får anses som riktigt snäll mbuna. "Maingano" kan vara tuff men det sker enbart inom sin egen art. Fire fish kan eventuellt bli lite knuffade, men jag tror inte det utan de klarar nog av det bra ändå. Det är nog maxat med dessa i karet så några fler går det nog inte att få in...:D
Jag tänkte på vilka arter som har de krav på yta som du kan ge och de passade in var för sig, men jag tror ändå att det skulle funka bra att ha de där fyra arterna samlade i ett 240L. Blir ett livligt och färgglatt akvarium iallafall.