Jag har hyfsat med sten, så det finns ganska mycket gömställen...
Har tyvärr inget mera akvarie att släppa ner henne i. Kan man ha någon form av yngelakvarie i det stora? Typ sådant som man hänger på kanten eller låta flyta uppe på ytan?
Precis som nämnt tidigare så är det tyvärr så att större antalet yngel kommer bli mat direkt till övriga invånare i karet så vill man behålla så många som möjligt krävs det att man flyttar honon.
Ett yngelakvarie av den typen som flyter uppe på ytan går bra att ha då honan får vara ifred men problemet är att yngeln behöver växa en del innan man kan sätta ner dem bland de "stora" igen.
Min röd zebrahane är rätt stor så jag utgår ifrån ca 4 cm när jag släpper ner mina och det tar ändå ett par månader innan de kommer upp i den storleken och spendera så lång tid i en trång plastlåda som flyter uppe vid ytan skulle varje fall jag inte tyckt vara roligt.
Du har inte möjlighet att starta upp ett litet akvarium på låt oss säga 50 liter bredvid?
Jag tycker det är det bästa med akvaristiken när man får yngel och ser dessa växa upp och det kan väl absolut vara värt lite tjat på sambon/frun(eller vem det nu är som hindrar dig). :D