Matz KarlséBifogar en liten video från mitt troffekar med bärnstenar och dubbar. Nu till min fråga vilken variant av dubbar kan det vara? De köptes som maswa men jag tycker de är för vita i bandet för det.
http://www.youtube.com/watch?v=wNuI67AnWCo
nu er det jo "lidt" svært at bedømme ud fra en video,men de kunne faktisk godt minde om varianten duboise "halembe" som er bred i båndet i toppen og smal ned mod bugen!sådan kile-formet!!!har enda også set reklamer med arten under betegnelsen Duboise maswa "halembe"
har selv haft varianten duboise halembe og den adskiller sig som før nævnt i båndet i kile-formet udgave hvor maswa har mere ens bredde i hele båndet!naturligvis kan du jo godt få maswa hvor den ligner en halembe pga. "dårligt" bånd...ligeledes med halemben er der individer som bare har et super bredt bånd hele vejen!men generalt ville jeg sige at hvis alle ser sådan ud,så er sandsynligheden nok halembe!men giv dem noget mere tid og se hvordan de udvikler sig...obs. iøvrigt så er halembe-varianten også gul i båndet...men svært er det!måske var det en ide at undersøge lidt om forældre-fiskene!hvor længe sælger har haft dem og hvor de kommer fra osv...nb. dette er jo bare gisninger og et simpelt bud;)
mvh
Carsten