Johan med en stor håv ------------------------ 600liter 8 M. maingano 7 c.moori 10 Azurus 10 Röd rubin 1+1Protomelas taeniolatus "fire blue" 1 crystal r20 (940 L/h) 1 st powerhead 802 med filtermattta
Ola Med händerna:P eller så lurar du i den i en spann, sedan tar du upp den i spannen... vem vet... Mvh Ola ola lindeberg
imported Hej! De malarna kan ha oanade krafter...se till att ha en riktig fiskehåv o ett par kraftiga händer;). MvH Daniel MvH Daniel
imported Jag köpte en bra håv i en sportfiskeaffär. Den är hopfällbar och trekantig, mycket bättre än dom vanliga runda håvarna. Den funkar bra på gibbicepsgrabben 37cm
Hagge Jag tycker att Olas förslag är mycket bra ...(Med händerna) jag själv brukar faktiskt fånga större malar med händerna (om håv inte funkar av en eller annan anledning). Men alla kanske inte tycker att det är så trevligt .. vad vet jag!?!? F.H.
imported Du, Gibbicepsen är som en sprattlande sten klädd med sandpapper och taggar. Den är inget keldjur precis
Ola Jo klart den inte är nåt kramdjur precis=) men om man vill ha upp den får man förmodligen "offra" sig litta=) Obs! Inget illa ment Mvh Ola ola lindeberg
Hagge Jag hade tidigare en Plecostomus på +30 cm i mitt sällskapsakvarium ... den fångade jag alltid med bara händerna, det gick förträffligt. Fisken hade inget emot det! Den var väldigt lugn om man tog den på rätt sätt. Dessutom hade jag ingen håv som passade honom F.H.