LN
Jepp.
Jag har inte fått till matingen än, troffarna o hästnosarna supertrivs o kastar sig över maten vilket gör att sandlekarna (som fortfarande är lite lättskrämda) är lite tunna om magen. Ska prova med att köra varannandags matning istället o då köra attackmating med massor av mat, så mycke att det ligger kvar mat en halvtimme efter.
LN
Idag är det två veckor sedan första fisken kom i karet, o idag så visar testet på mellan 0-0,2ml/l Nitrit. Det är helt ok värde för att då vet ja att nitrifikationscykeln är i fullgång. Nu blir det ingen matning i byttan tills testet visar 0. vilket ja förväntar mig blir på lördag-söndag.
Matar växterna med PMDD och lite Easy Carbo. Kul att se lite syrebubblor från Vallisnerian:) så även dom trivs fullt ut
palleh
Å bilder vill vi ha..man får inte ligga å trycka på en mega balja sådär utan att slänga upp lite bilder:D
faltaren
Ja verkligen. Upp med bilder nu, verkligen på tiden :)
Crenicichla
Idag är det två veckor sedan första fisken kom i karet, o idag så visar testet på mellan 0-0,2ml/l Nitrit. Det är helt ok värde för att då vet ja att nitrifikationscykeln är i fullgång. Nu blir det ingen matning i byttan tills testet visar 0. vilket ja förväntar mig blir på lördag-söndag.
Matar växterna med PMDD och lite Easy Carbo. Kul att se lite syrebubblor från Vallisnerian:) så även dom trivs fullt ut
Hur måäter du nitriten? Jag har JBL No3 test men tycker det är rena skiten då det är väldigt svårt att läsa av resultatet..
Ursäkta trådkapningen
LN
Med NO2 dropptest så kollar ja det har inte fabrikatet i huvet men det återkommer ja med.
Ja jo bilder kommer inom kort:):)
Crenicichla
Ja tack det vore vänligt :)
LN
Lite färska troffe-Chaitika bilder från idag
LN
Reganochromis C. och T Irsacae "Moba"
StefanL
Riktigt fina Chaitika! Kul att se...
Falkoping-Andreas
Kul med lite bilder. :P Fina firrar med.
en tanke som jag fick var att efter du matat troffarna och hästnosarna så slänger du i ett par bitar i 5kr size med cyclops. Både troffarna och hästnosarna gillar detta men de kan inte roffa åt sig allt då den kommer sprida sig i karet och gör att även sand cikliderna får mat.
Cyclops är ju även ett kanon foder för att främja den röda färgen som finns i kroppen på chaitikan.
LN
Dom har under tiden jag haft troffarna fått artemia fryst o ibland kläckt.
Även litta Cyplops har kommit i byttan.
Peter_A_F
Härliga bilder och verkligen fina fiskar!
Men... du råkar inte ha några översiktsbilder på lager?! Skulle vara kul att se hur det ser ut... :P
LN
Kommer om fem minuter:)
Lite SA jordätare, Geophagus Tapajos "orange Head" och Biotodoma Cupido
LN
:):):)
17 faxevita BTN moduler sitter det i.
Vad tycker ni??
StefanL
Ah..helt underbart vackert! Suveränt!
faltaren
Äntligen!. Vackert vackert. Ser fiskarna lite dåligt, men det blir ju tyvärr så. Får väl bli en runda till växjö i sommar ;).
Underbar storlek på det, blir ju lite avis :)
palleh
Instämmer..grymt häftig balja=)
Bright_Blue
Bra jobbat, hur ser den slutgiltiga fisksammansättningen ut?
Cutekid
Grym balja Larry! Ser gött ut. Har du prövat att hänga mh lite högre upp för att få till det där goa flimmret i vattnet? Tycker att de ser ut att sitta lite för nära täckglasen nu. kanske är kameran som luras?
Mvh