Ola-Svensson
Innehåll:
Ciklidfronten
Guide till Viktoriaciklider
Hydroelektriska dammkonstruktioner i Amazonas
Storm i ett vattenglas eller hur jag byggde mig ett strömakvarium
Hälsningar från Nicaragua
Hälsning från ordföranden
Ciklidstämman 2008 i Malmö
Fototävlingen
Varför inte prova räkor
Bokrecension - Tanganyika Africa's inland sea
Verksamhetsberättelse
Kopparförgiftning
Sydamerikanska jordätare - Satanoperca del 2
Ciklidistens sätt att glädja sig åt ett myggår
Nyheter från fiskvärlden
Växter som vattenrenare i ett yngelkar
Bokrecension - Malawi Cichlids in Their Natural Habitat 4th edition
Ciklidkrysset
Gissa cikliden
Medlemserbjudande
Cikliden-Placidochromis subocularis
Dessutom får ni en plansch över cikliderna från Viktoria- och Kyogosjön!
Kentgerry
De här ser man ju verkligen framemot o få bläddra i.:D
Ola-Svensson
Nu har jag lagt upp förstasidan!
wofflan
ser ut som att en av firrarna spanar in rubriken
ozric
Ja,hon verkar vara sugen på en E! B(Xmas:)
imported
Hej!
Hej!
Den är nästa lika snygg som diskustidningen diskuslive,skämt åsido den är fin fast diskuslive är nog nja snäppet över,den är gjord i ett papper som håller mycket hög kvalitet /Ann-Mari
Bumling
Ja,hon verkar vara sugen på en E! B(Xmas:)
Hahahhaha<:o)
Koi-fantast
Hej!
Den är nästa lika snygg som diskustidningen diskuslive,skämt åsido den är fin fast diskuslive är nog nja snäppet över,den är gjord i ett papper som håller mycket hög kvalitet /Ann-Mari
Jag tycker inte att det direkt går att jämföra en tysk tidning för diskus mot Ncs-medlemstidning och det beror på hur stora upplagor som trycks och säljs. Visst vore det bra om vi fick en svensk tidning med samma storlek på upplagor och min röst går då till Ncs. Sarf-tidningen kanske kan konkurrera men jag har aldrig läst den.. B(
Micke
Ciklidbladet är världens bästa medlemstidning inom akvaristik vågar jag påstå. Om någon känner till någon bättre är ni välkomna att övertyga mig :D
Byttorp
Så jag kan bara uppmana alla som ännu inte blivit medlemmar för året ännu att...nu är det HÖG TID att betala in medlemsavgiften...och varför inte passa på att värva en polare eller två på samma gång.
imported
Hej!
hej!
Koi-fantast Diskuslive har prenumeranter över hela världen det är Degens verlag som ger ut den,den innehåller otroligt fina foton från både privata och kommersiella odlingar världen över,jag läste i senaste nr om en diskusodling i Kina som äga av en privarperson mycket fint reportage samt bilder,jag har själv på gång en artikel där längre fram, man bör kunna tyska för och läsa den,för diskushobbyister är den en tillgång det enda som är lite retligt med tidningen är att Bernd Degen flinar på varje foto han är med på,han kan stå och prata diskus med någon sen komme:)r en fotograf och helt plötsligt ställer sig degen framför kameran och flinar när han fotas,jag har inte sett ett enda nr av tidnignen där han inte flinat,Mvh Ann-Mari
Koi-fantast
hej!
Koi-fantast Diskuslive har prenumeranter över hela världen det är Degens verlag som ger ut den,den innehåller otroligt fina foton från både privata och kommersiella odlingar världen över,jag läste i senaste nr om en diskusodling i Kina som äga av en privarperson mycket fint reportage samt bilder,jag har själv på gång en artikel där längre fram, man bör kunna tyska för och läsa den,för diskushobbyister är den en tillgång det enda som är lite retligt med tidningen är att Bernd Degen flinar på varje foto han är med på,han kan stå och prata diskus med någon sen komme:)r en fotograf och helt plötsligt ställer sig degen framför kameran och flinar när han fotas,jag har inte sett ett enda nr av tidnignen där han inte flinat,Mvh Ann-Mari
:D Haha
cfakvarielagret
Ciklidbladet är världens bästa medlemstidning inom akvaristik vågar jag påstå. Om någon känner till någon bättre är ni välkomna att övertyga mig :D
Håller med
en föreningstidning som är makalöst bra
jämför med vilken föreningstidning som helst
ChristianAlfredsson
Jag gick och köpte ett kopparfilter direkt efter jag läst en av artiklarna i tidningen.
imported
Hej!
hej!
Jag har aldrig påstått att CB skulle varas dålig tvärtom vill jag säga men eftersom jag håller på med diskus flera timmar varje dag så passar det sig också och vara prenumernat på en diskustidning,jag har och har alltid tyckt att CB håller mycket hög klass ioch det står jag för, Mvh Ann-Mari
Koi-fantast
hej!
Jag har aldrig påstått att CB skulle varas dålig tvärtom vill jag säga men eftersom jag håller på med diskus flera timmar varje dag så passar det sig också och vara prenumernat på en diskustidning,jag har och har alltid tyckt att CB håller mycket hög klass ioch det står jag för, Mvh Ann-Mari
Jag tycker att du och andra ska skicka in artiklar om diskus till CB. Ni kanske kan ragga fler diskusfreeks.. ;)
Ola-Svensson
Christian Jag gick och köpte ett kopparfilter direkt efter jag läst en av artiklarna i tidningen.
Den artikeln missade jag att lägga in i innehållslistan. Nu är den med! En mycket tänkvärd och viktig artikel!
Peter_A_F
hej!
Vad säg om att bli medlem då?!
imported
Hej!
Hej!
Tack men nej Peter jag är nu prenumerant på en tidning som har stor internationell spridning globalt nämligen Diskuslive som jag nämt,har tagit timeout från NCS på hur lång tid vet jag inte nu men troligtvist några år jag vill förkovra mig i diskushobbyn,har en diskusodlings artikel i Bollmora Akvarieklubbs medlemstidning den kom idag, är en topptidning för akvarister där finns nu min artikel med bild på ygnel och lekpar,Mvh Ann-Mari
Peter_A_F
Hej!
Om du nu inte är intresserad av Ciklidbladet nr2 varför då detta helt onödiga inlägg?