????? vad menar du?? Akvarieteknik e en grosist till butiker så jag förstår inte vad du menar med "bjuder" på moms . Själva räknar jag inte moms då den e avdragsgill (yrkesskada) Skrev ca pris så olika butiker har olika mycket rabat på akvarieteknik. Men om vi skall säkna med noll % i rabbat så borde priset ligga på ca 2000:- eller......
Och en sak till Gabbi, vad e det för gnäll om en hundring hit eller dit? det var ett exempel inget korekt matematiskt exempel men skall hädan efter ta fram miniräknaren så du får med alla decimaler.. Så även du kan bli nöjd;);)
Jag är jättenöjd redan. Däremot bir jag onöjd om en kund läst på nätet att vi får betala 1599:- för en fisk ex. moms, och tror att vi kan sälja den till kunden för 1800:-. Det är inte alla som vet att moms läggs till dessa priser, och i detta fall kostar fisken handlaren 1998.75 bara att få in i butiken, och då har jag inte räknat med någon fraktkostnad eller kostnad för friggolådan som affärer också betalar. Momsen måste du betala även om du är yrkesskadad.
Exemplet behöver inte vara korrekt ned till decimalen, men har man inköpspriset klart så känns det konstigt att lämna ett exempel på utpris som inte ens täcker en handlares kostnad för att få hem fisken.