StefanL Jag har lite problem med min A6 som börjat gå ganska dåligt..speciellt vid nystart. Den hackar och rycker...och bubblar. Det är nästan så att det dör vid startgasning framåt för att sedan hoppa igång. Han går riktigt knackigt de första 100 meterna tills man fått upp ångan lite för då går det finare. När bilen är varmkörd går den bra så då upplever jag inga problem annat än lite oren tomgång. Vad kan det vara för fel?
StefanL Hur gör man det? (Endymion) Slangat diesel? Nähäpp..på det viset är vi inte alls lika...hehe...
imported Hur gör man det? (Endymion) Dra loss alla tändkablar och kolla om de leder ström eller om de har onormalt hög resistans. Är som jag skriver, byt alla tändkablar. Är det fel på en kommer de antagligen paja en efter en inom den närmsta tiden.
Ola-Svensson Dra loss alla tändkablar och kolla om de leder ström eller om de har onormalt hög resistans. Är som jag skriver, byt alla tändkablar. Är det fel på en kommer de antagligen paja en efter en inom den närmsta tiden.Synd att du inte svarade på min fråga eftersom det var felet ;) http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=57881&highlight
StefanL Dra loss alla tändkablar och kolla om de leder ström eller om de har onormalt hög resistans. Är som jag skriver, byt alla tändkablar. Är det fel på en kommer de antagligen paja en efter en inom den närmsta tiden. Tack för tipset! Ska kolla upp det...
janne-dansk är det bara när bilen är kall, om så är fallet , och den går bra när den är varm, är dett troligt en givar som talr om att motoren inte har fået rät temp, vad är det för motor o årsmodell mvh janne
StefanL Det är en 2,0...1996 års modell...tyskimporterad. Jag var ute och kollade bilen för en liten stund sedan och en av slangarna som går till luftfiltret hade en ordentlig reva under..men kan det ha någon effekt? Jag är helt grön med bilar..ingen meckare direkt även om ett visst intresse finns.
cfakvarielagret Det är en 2,0...1996 års modell...tyskimporterad. Jag var ute och kollade bilen för en liten stund sedan och en av slangarna som går till luftfiltret hade en ordentlig reva under..men kan det ha någon effekt? Jag är helt grön med bilar..ingen meckare direkt även om ett visst intresse finns. Kommer inte alla Audi från tyskland ???
janne-dansk är man 08 .ett tips är att spraja med startgas , vid alla luft/vacumslangar , jag tror inte att det er nogon läkage i slangar.svärsonen har ett likn . problem , om du tittar på vä sida på motoren , i färdriktningen, så går det ut en stos , en vatten anslutning , på den sittar 2 st kontaktar , bl , tror jag ,om jag kommar rätt ihåg , är en grön ,prov att byta den , om du har nogon bilskrot i närheten , kan du testa med en beg,.... i övrigt är dett den sämsta audi motor mvh janne
StefanL Tackar för infon..ska kolla det. Att det är Audis sämsta motor vette tusan..jag har åkt med sämre Audimotorer än så. Jag tycker den är ganska ok faktiskt..men som sagt..man får ju vad man hostar upp.;)