Hej!
Heja Ryssland friskt humör resten hänger utanför/Ann-Mari PS Tack för tipset om Ryssland/Das Vedanja
Bara en fråga Ann-Mari. Vad gör du på det här forumet? Ditt främsta mål verkar vara att fösöka irritera så många som möjligt. Detta är första inlägget jag gör där du är inblandad. Anledningen till det är att du aldrig är värd att kommentera. Med tanke på dina hyffsat absurda KGB-historier måste du onekligen vara över 15 år. Intrycket du har gett på mig visar på en osäker liten människa med mycket fantasi och ett otroligt behov av att hävda sig bakom sin lilla datorburk.
Du får gärna prisa Estland som land, du får gärna hålla på Spanien, Ryssland, Polen, Uzbekistan eller vad du nu känner för. Jag bryr mig faktiskt inte ens om du tycker illa om Sverige som land (som du onekligen verkar göra). Jag är helt enkelt inte så nationalistiskt lagd (förutom vad det gäller fotboll och hockey då). Men ärligt talat; de senaste veckorna har du spårat ur totalt. Off-topictrådar uppstår här på forumet, liksom på alla andra relativt stora forum och det är helt frivilligt att delta. Men jag förstår inte vad du får ut av det här forumet förutom att tillfredsställa ditt egna ego, vars propotioner inte verkar vara särskilt sunda. Från början trodde jag faktiskt att du var här p.g.a. att du var genuint intresserad av ciklider i allmänhet och discus i synnerhet. Vad det gäller discus (som om jag har förstått rätt är ditt enda intresse inom akvarievärlden) tror jag säkert att du är jätteduktig. Men du verkar ha lite svårt att se att andra kan göra rätt, även om de inte gör precis som du. Det är dock inte det jag stör mig på. Den här hobbyn är full av människor som är övertygade om att de gör precis rätt, och att avvikelser är fel. De senaste veckorna har du attackerat folk till höger och vänster, och visst har fått en del vassa kommentarer från forumdeltagare som liksom mig börjar tröttna på ditt pubertetstrams. Med tanke på saker du har berättat bör du inte vara mellan 13-16 år (där faktiskt sådant beteende är förlåtligt med tanke på hormoner och annat). Så några enkla tips från en annan forumdeltagare är:
1. Lyssna på andra människor, du kan faktiskt lära dig något av det.
2. Var lite sansad, det kan faktiskt generera i att andra människor lyssnar på dig (och kanske lär sig något).
3. Ändra attityd. Världen är inte emot dig från början, det är du som vänder den emot dig (eller åtminstone delar av det här forumet).
4. Ta inte emot detta inlägg med taggarna utåt, tänk efter innan du skriver ett argt syrligt svar. Om du sedan tycker att jag är en dum jävel som inte borde skriva detta av olika anledningar får du gärna skriva ett svar.
Må väl, och heja gärna på Ryssland nu så mycket du orkar.
mvh Joakim