Anders-i-Askim Mikael Ja, det är den. Hej! Jag tyckte mej se det. Detta är den vakraste diskusen av dom alla. På -80-90 talet när jag höll på med diskus var Royal green och blue allas våta dröm. Grymt vacker fisk som väcker känslor. / Anders
fishweed apistogramma bitaeniata honan va ute å simma nu på morgonen så fick chansen å plåta henne lite, så här kommer 2 bilder på henne! =)
HenrikV apistogramma bitaeniata honan va ute å simma nu på morgonen så fick chansen å plåta henne lite, så här kommer 2 bilder på henne! =) Vet inte vad du har för grovlek på gruset, men snacka om dvärgciklid. Fina foton, fortsätt gärna posta...
edlund apistogramma bitaeniata honan va ute å simma nu på morgonen så fick chansen å plåta henne lite, så här kommer 2 bilder på henne! =) apistogramma bitaeniata "Carreiro" ;)
fishweed Vet inte vad du har för grovlek på gruset, men snacka om dvärgciklid. Fina foton, fortsätt gärna posta... jag har 3 olika storlekar på gruset å dom större har tyvärr hamnat lite ovanpå just nu... honan är inte megastor direkt som synes... just nu skulle hon nog få en neontetra att känna sig stor och mäktig!
fishweed var iväg å köpte lite saker till mina akvarium idag igen... köpte 2st royal plecos 4st körsbärs räkor lite svarta stenar och java ormbunke.... när jag hade släppt i allt och titta så såg jag att riotetrorna va snabbt framme på räkorna å undersökte, jag satte fingret på glaset å sa till dom att sluta... sen tog jag ut min segelfensancistrus för jag skulle upp till min bror med den så han kunde prova på och odla, även för mig å ta med knorrgurami ynglena. kom hem titta och så att en av riotetrorna hade min nya räka i munnen, vilket fick mig till att omalokera dessa tetror till min guldsömnshane uppskattning. :D så här kommer en bild på hur mitt 105liters akvarium ändrats idag. (jag har inget jobb så jag har denna sidan att pina med en massa bilder! ^_^) och även ett nytt dilemma i mitt 540l kar... bilden ser ni den fina krukan med nicaparet jag har som står bakom för där har dom sina ägg och i krukan har guldsömnsparet lagt sina ägg... vet inte hur min hane klara av det ännu igång i en kruka han inte får plats i... :D
fishweed Mikael Här kommer en till av de belgiska diskusarna. läckra! =) men har du tagit med blixt eller? *-)
Mikael-W läckra! =) men har du tagit med blixt eller? *-) Jepp. Ändå blev bilden så mörk att jag måste göra den ljusare efteråt.
fishweed Mikael Jepp. Ändå blev bilden så mörk att jag måste göra den ljusare efteråt. hade dom nått substrat för att göra vattnet mera mörkt eller vad? då det va så svårt å få dom på bild...
fishweed bild 1 ap. viejita flörtar med en annans hona... bild 2 ap. viejita hona bild 3 ap. borelli hanen flörtar med den nya honan
Mikael-W hade dom nått substrat för att göra vattnet mera mörkt eller vad? då det va så svårt å få dom på bild... Förklaringen är nog att jag inte är någon expert på vare sig diskus eller fotografering, jag bara knäpper när jag ser nåt snyggt.
Mikael-W Anders i Underbara diskus Mikael. Har du fler bilder? / Anders En till tror jag att jag kan lägga upp i kväll. Här kommer då slutligen ett gäng med röda prickar: