Fortsätter i samma tråd då trådnamnet är detsamma.
Jag gick i tankarna för ett år sedan att inhandla en systemkamera men köpet uteblev. Nu känner jag att det vore riktigt skoj att köpa en ny kamera. MEN som alla vet är valet svårt med vad man ska köpa.
Priset på Canon 400d har ju gått ner lite under detta år och jag hittade på expert.se för 4999:- (
http://www.expert.se/Product/Product.aspx?id=207811 ) och då finns även cashback med 560:- som tillkommer. Så det känns som ett mkt bra pris.
Har hanterat en sådana kamera förrut och tycker den funkar bra i handen osv. Men nu när 450d har kommit så börjar jag fundera på om det är några extrema förändringar mellan de två? Tex, om det har varit något mindre bra med en viss funktion som har blivit mkt bättre i 450d. Det skiljer ju ca 2500:- mellan de två modellerna. Så det jag funderar över är om det är lönt att slå till på en 400d?
Sen en följdfråga till inhandlandet av kamera är vad mer behöver man? Kamerväska känns som en väldigt nödvändig grej att ha. Behöver man nytt minneskort, batterigrepp, blixt osv? Vart ska man köpa de tillbehören? Kanske mkt billigare via en internetbutik? Vad jag har förstått kan sådana här prylar dra iväg priset rätt så rejält beroende på vad man vill ha.
Tanken är att använda kameran till fiskfoton och även till vardags, porträtt bilder osv.