Hej!
Jag tror i och för sig att det skulle vara en styrka att redovisa månadsvis hur insamlingen går. Oktober är inte slutgiltigt redovisad. Vi har visserligen fått ett preliminärt besked men det räcker inte tycker jag.
Jag försörjer tre barn ute i världen som fadderförälder och får regelbundna rapporter från Barnfonden hur det står till med dem.
Cikliderna i Malawi kommer att få en julklapp från mig i år. Någon gång ska kanske jag också skaffa mig en malawiciklid.
Hälsn Nils
Det har ju skett redovsning i tråden om hur NCS har bidragit, hur övriga världen gjort har vi ingen koll på per minut och sekund, men info kommer när vi får den. Fadderbarn och annat är jättebra men det kanske är en liten större organistation bakom (som dessutom inte alltid jobbar ideellt heller...) Skillnaden här är ju att ingen del av de insamlade medlen går till någon form av administrativ avgift så jag tycker ändå att redovisningen har varit rätt så bra.
Sen är det ju synd att inte fler personer skäner så att det hade varit nått att redovisa. Totalt har 19 stycken donationer inkommit via NCS (varav du har skänt två gånger, medräknat i dessa 19 är också de 7 personer/företag som skänkt 1000 kronor eller mer), med andra ord 11 personer har bidragit...och det kan man ju tycka är lite svagt av en förening med vår storlek.
Förutom dessa donationer så har NCS skänkt 50 kronor per ny medlem från i somras tom december. Vi har dessutom skänkt 50 kronor per medlemsskap för 2009 som betalts under perioden fram tom November i år. Snabbt räknat så blir det en total från NCS på runt 15000 kronor.