Vi låter många handlingar förbli laglösa i den personliga integritetens namn som det är idag.
I det här fallet har man silat mygg och svalt kameler. Inga terrorister kommer att skriva "hej jag heter X och Y och bor på Z gatan och tid och datum ska jag och terrorist A, B, C som bor på D, E, F, bomba svenska riksdagen", särskilt inte nu när det ska ske sökning på alla traffik utifrån vissa profiler. Pengarna i sjön helt enkelt och de minskar säkert chansen att få fatt på någon eventuell vettvilling.
Men de kommer säkert på någon användning och missbrukar det som de gjorde med PUK-registret och Mijalovich. Synd att folk inte förstår vilken skandal det var. Man bröt ett kontrakt med hela Svenska folket (de som är födda i Sverige och gått med på att hamna i registret). Och ingen fälldes för det heller! Politiker och poliser fattar helt enkelt inte det här och kommer inte att fatta det i framtiden heller.
Sen skulle det inte förvåna mig om vi få small av europakommissionen eller liknande. Jag är i Finland nu. De är inte glada. En stor andel av Finsk e-post och mobiltraffik går via Sverige.
Men, men. Pengarna i sjön är nog starkaste argumentet mot. Och när de inte hittar något hittar de säkert ett nytt hot att leta efter. Först börjar de väl leta pedofiler.