Ingen rök utan eld brukar det ju heta...och även om anklagelserna inte är helt motiverade så undrar man ändå varför ens misstankar far runt ett annars hedersfullt ändamål.
Så länge det finns andra intressen så finns det alltid den här typen av rykten. Det finns ju även dom som påstår att klimathotet är ett påhitt av vänsterrörelsen ;).
Jag ser det som sunt och bra att insamlingar granskas kritiskt och att dom som fuskar åker dit. Men man får inte dra alla över en kant. Ett klick för skogen granskas av SFI och inga oegentligtheter har framkommit. Stiftelsen besvarade också de påståendena som cirkulerade i samband med insamlingen till Verleskogen.
Det fina med den här insamlingsformen är ju dessutom att du som klickare inte riskerar något (mer än möjligtvis musarm). Du behöver bara klicka på en länk, det är länkens sponsor som bidrar med pengarna.
Edit* Malawe la till ett par citat medan jag skrev mitt inlägg.
Just de här båda gamla citaten som du tar upp var de jag menade som Stiftelsen Ett klick för skogen besvarade. Jag har länkat till deras svar tidigare i tråden.