Crenicichla
Tänkte kolla lite vart alla vi goa SA fantaster bor, tanken med detta är att man kanske skulle kunna ha en SA träff så småning om, precis som CA folket hadde.
Någon mer än jag som tycker det skulle vara intressant?
Banderad
Det låter bra tycker jag. Jag är inte bara SA fantast, men håller på med den biotopen ganska mycket. Jag är bosatt i Blekinge.
/Jocke
Crenicichla
Alla som håller jordätare räknas automatiskt som SA fantast :P
Olorin
SA? Tja, jag har ju bara sydamerikanska dvärgar så på sätt och vis... Men vi har en riksvid spridning i den här tråden ännu ;)
Crenicichla
De lär nog bli så, ånnu så längen så är vi ju inom södra Sverige :)
Det är bara resekostnaden som avgör, förhoppningsvis inte milen
LN
Hej ja håller oxå jordätare så kan ja oxå få vara med på ett hörn? :):)
Danne_K
pite :)
Koi-fantast
Jag är intresserad av SA men jag har bara guppy för tillfället. Jag bor i Stockholm. :D
jinnarparen
C Umbrifera, G Iporangensis och Guldsömciklid är ju SA.
Så då räknas en CAfantast som jag också in här och då är det Genarp, Skåne som gäller.
Crenicichla
Hej ja håller oxå jordätare så kan ja oxå få vara med på ett hörn? :):)
Givet, du håller ju Diskus med så man får allt kalla dig för SA snubbe ;)
Olorin
Har man mer än en fisk från Malawi är man diskad som SA, så du får banta ner lite där LN :)
Nicke-SA
Härligt initiativ! Bor i Västervik. Som det står nedan kommer alla mina ciklider från Peru. Har i kommit upp i 5 sorter (Bujurquina sp. peru, Cupido vf. peru, Tahuantinsuyoa macantzatza, Ap. eunotus "red tail", Ap. panduro).
Kommer gärna på sa-träff.
Mvh Niklas
c90368
Verkar vara väldigt glest i Östergötland:-|
Dvärgar och Discus
imported
Tänkte kolla lite vart alla vi goa SA fantaster bor, tanken med detta är att man kanske skulle kunna ha en SA träff så småning om, precis som CA folket hadde.
Någon mer än jag som tycker det skulle vara intressant?
Klart att det låter intressant Kristofer!:)
Inte helt otippat har SA dock charmat folk från Sveriges alla hörn så frågan blir ju dock vart träffen skall förläggas.*-)
Mvh/Andreas.
Ron426
jag har ju mest scalare och discus, så jag e ju nog en SA person. doch vet jag inte var alla andra arter jag har kommer ifrån (typ malar, botior, gurami och pansarmal). jag bor utanför uddevalla
discusred
Skåne, Helsingborg.
Finns det något mer än SA?:)
sa-aqua
massa discus jordätare peruscalarer hantlar corydoras och bolivianska fjärilciklider+lite malar...LJUNGSBRO...:D
c90368
Bor du i Östergötland och är sugen på lite akvarierelaterat resande så titta in på Linköpings akvarieförenings hemsida:P
Crenicichla
Jag är intresserad av SA men jag har bara guppy för tillfället. Jag bor i Stockholm. :D
Ja visst räknas du som SA hållare i alla fall, fantast blir man först när man har SA ciklider 1 eller flera arter :P
Crenicichla
C Umbrifera, G Iporangensis och Guldsömciklid är ju SA.
Så då räknas en CAfantast som jag också in här och då är det Genarp, Skåne som gäller.
Visst är de!
Kul att du "får" vara med i vår skara, måste erkänna att jag sneglat mer än en gång på dina CA och vart sugen på ett kar med lite CA, allra helst P. Splendida, men även flera Parachromis och Vieja är lockande och sist men inte minst C. Bocourti och Persei