Hej
Visst kan du ha kakadu och fjäril ihop. En fördelning på 1+3 av kakadun och 1+2 av fjärilen kan vara bra. Du kan ha fler fjärilar också, men min erfarenhet är att det blir en hanne som blir den dominante och han kommer jaga de övriga ganska intensivt.
Ett inredningstips kan alltså vara - gott om gömställen.
Jag hade valt bort corydoras om du vill försäkra dig om ciklidyngel. En del menar att det funkar, andra inte.
Du skulle kunna ha nån mer ciklid, ex. nyckelhål eller laetacara. Cupido bör du skaffa en grupp av på typ 5 och i så fall inte både fjärilar och kakadua tror jag. Cupidona kommer lätt bort i konkurrensen om det är många andra ciklider i karet.
I övrigt kanske bilfiskar på toppen och nån annan snygg tetra. Och nån L-mal eller ett gäng otocinclus tycker jag du ska ha.
Man tackar för ett konkret svar ;) Det lutar åt att det blir kakaduer och fjärilar då.
Om du har torv i ytterfiltret kommer det förlora effekten med tiden. Enklare är kanske att ha lite grann i ytterfiltret, samt att du senare börjar med det i innerfiltret (som du kan byta ut med tiden).
Ahh på så vis. Får titta närmare på det där när karet är i drift helt enkelt. Har funderat på ett mäsk/CO2-system i senare skede så om allt går enligt planerna så blir det för förhoppningsvis ett bra komplement ;)
Nicke SA, vad är dina erfarenheter angående ljussättningen? Är 4x30W för mycket till ett SA-kar?
Med vänlig hälsning
M