12 Labidochromis caeruleus (6+6)
10 Cynotilapia afra (Cobwe) (4+6)
3 Cyrtocara moorii (1+2)
10 Pseudotropheus socolofi (hane) (3+6)
6 Sciaenochromis fryeri (3+3)
2 Cyphotilapia frontosa (1+1)
Den här besättningen skulle nog jag hålla mig till med tanke på vad du har som utgångspunkt. Frontosa har jag förstått att du inte flyttar på...
Tack för din input... skall fundera över den.
Har ju inte hållit på så mycket och även om jag gärna vill ha ett snyggt biotopakvarie så är det också så att jag tjusas av färgprakt. Därför passar det mig med lite av en fisksoppa... det är också så att akvariet skall vara roligt för barnen också...
Därför skulle jag vilja ha lite rött i karet också, därav Aulonocara "firefish" istället för de Metriaclima estherae som jag tog bort (kändes som guldfiskar).
De Cyrtocara moorii som jag har är ganska stora 10-15 cm och jag gillar deras personlighet. Köper jag fler blir det i 5-6 cm storlek och då kändes det bättre med några fler (är det dumt... finns det någon anledning till endast tre i förslaget?).
Socolofin gillar jag men samtidigt så får jag hellre det blåa från Moorii och väljer bort Socolofi helt. Då behåller jag nog hellre Hongi istället.
Caeruleus skulle jag kunna rensa upp lite av... några är inte perfekt gula.
Skulle om jag fick välja själv tagit bort Frontosan men barn och fru tycker om dem, så den får tyvärr stanna... skulle kunna extraknäcka som grävskopa.
14 Labidochromis caeruleus (7+7)
10 Cynotilapia afra (Cobwe) (4+6)
2 Cyrtocara moorii (1+1) + 4 Cyrtocara moorii (ungdjur)(2+2)
6 Labidochromis sp. "hongi" (2+4)
6 Aulonocara "fire fish" (2+4)
6 Sciaenochromis fryeri (3+3)
2 Cyphotilapia frontosa (1+1)
Inte så ren uppsättning som Malawi föreslog men kanske kan fungera.