Martin Skulle satsa på en stor grupp med Lethrinops Red Cap Itungi 4+8, samt Nyssachromis Papparazzi 3+5 Aulonocara Chilumba eller Cobue 2+4 samt en frisimmande Copadichromis typ Virginalis Gold eller Jacksoni gärna även dessa i en större grupp. Naturligtvis med sand som bottenmaterial. Till dessa går det även att köra en del växter då de inte är så stygga mot växterna.
Kör själv denna typ av grupp i 2 stycken 400 liters. Om 2 veckor kommer samtliga att flytta in i mitt nya 1460 liters. Skall bli hur häftigt som helst.
MVH
Martin
Tackar för era förslag. Har själv funderat i banorna om att skippa Malawi i det stora karet men vet inte riktigt.
Annars låter det inte helt fel med den konstallationen du föreslår Martin. dock skulle jag nog byta ut dina förslag på Aulonocara till korneliae i stället. Har en lite förkärlek till just den varianten. Otroligt fina när hanen färgat ut riktigt!
Skaplig balja du väntar hem! Någon dag när jag blir ekonomiskt oberoende ska jag göra något i stil med det projekt LN har gjort och beskrivit här på forumet.
Fler kreativa förslag tack!! :) Var inte blyg med olika inredningsförlag heller!
// Jim!