cfakvarielagret och lite fler... har inte tänkt på det innan men av vad jag såg så kändes det som hanarna gjorde lite territorier så fick honorna komma in å titta... några hanar hade fått fjällen omöblerade på sig... va intressant å titta på... såg inte när en abborre på sista bilden tog sig in å titta runt vad dom hade för sig... Superbra bilder
Goran-A Blåmes Har en holk i trädgården där en blåmes har fullt upp med att stilla hungern på sina ungar för tillfället. Mvh Göran
deelay Niklas Å han som håller upp badet åt fågeln som är på väg att svalka sig... Skitball bild faktiskt. Jag lägger upp en något mindre artistisk bild... mer artbild på en gråsparv kanske? jag kan knappt ett enda fågelnamn =)
imported nån som kan gissa sig till va denna lilla gynnare är för något? om det är en mini fjäril eller en typ av mal? En Björnbärssnabbvinge, Callophrys rubi!?
palleh En Jungfruslända (Calopteryx virgo) tagen vid ån i trädgården, hanar på dem första och troligtvis en hona sist
Niklas-Olsson Lite sommar bilder med glada färger.Grymt! Har du enbart kört macro eller har du även använt mellanringar för t.ex. den första?
deelay Niklas Grymt! Har du enbart kört macro eller har du även använt mellanringar för t.ex. den första? Tackar, det är EF-S 60mm f2.8 macro enbart, inga mellanringar har använts.
Mattias777 Tackar, det är EF-S 60mm f2.8 macro enbart, inga mellanringar har använts. Fina bilder Deelay. Vad har du för settings på dessa bilder?
deelay Fina bilder Deelay. Vad har du för settings på dessa bilder? Det varierar lite. Men på ett ungefär så kan det se ut så här när det är soligt mitt på dagen. slutartid 125-160 f8 ISO 250
Mattias777 Det varierar lite. Men på ett ungefär så kan det se ut så här när det är soligt mitt på dagen. slutartid 125-160 f8 ISO 250 Tackar för infot! Skall ge mig ut och fösöka fota insekter för fösta gågen i mitt liv:) Har du blixt ibland när du plåtar insekter?
deelay Tackar för infot! Skall ge mig ut och fösöka fota insekter för fösta gågen i mitt liv:) Har du blixt ibland när du plåtar insekter? Ibland, inte så ofta men det händer. Oftast är det bra ljus ute men ifall man behöver lätt upp lite pga mörka skuggor så åker den på.
Micke Jag testar att posta en bild i större format nu när det går. Bilden är från Håkullsmal vid Kullaberg igår.