specmats Kul att tråden ger så många olika favoriter! Här kommer en annan av mina VF Metriaclima Fainzberi Kirondo MC. Den leker regelbundet med sina OB honor. Och en ättling är lika snygg kanske ännu häftigare.... den var fin, nice med den violetta tonen på ryggen
unger Ännu snyggare i verkligheten. Det violetta slår mer igenom då....ska försöka fota igen när han leker....
unger Hur ser honorna ut? Tar du yngel av dem? Har plockat ut en grupp F1or för att se vad avkomman blir när du har andra generationen MC/OB. Om avkomman blir mer enhetligt MC/OB eller om variationen består.
deelay supersnygga!! Vad är det för varianter?? Labeotropheus fuelleborni "katale" OB Lethrinops Albus "Kande island" Copadichromis geertsi "Gome"
deelay är det vildfångade exemplar av din Copadichromis?? Vad går de tillsammans med?? Copadichromisen är odlad. Jag har dragit upp dom från ca 5cm storlek. Dom simmade tillsammans med Tramitichromisar, Othopharynx Lithobates, P phenochilus och nått mer som jag inte kommer ihåg på rak arm.
deelay väldigt vacker. Ska den gå i grupp och hur stor grupp i såna fall?? Den behöver inte gå i grupp med som vanligt så underlättar det med utfärgningen om man har några/någon annan hane plus minst två honor... då färgar dom enklare. Jag tycker den fungerar bra från två par och upp.
Erik-Osterlund Här kommer min favorit här hemma för tillfället=) Riktigt snygg!! Hur ser den ut när den inte färgar?
StefanL Här kommer min favorit här hemma för tillfället=) Riktigt snyggt! Var inte det där en Copadichromis trewavasae, Mloto Fireline? (som min outfärgade)
Cutekid Mina favoriter är mina Lethrinops sp. red cap "Itungi" och Lethrinops Albus "Kande island" Bild på Red capen:
imported Mina favoriter är mina Lethrinops sp. red cap "Itungi" och Lethrinops Albus "Kande island" Bild på Red capen: Har du dina Lethrinops i olika akvarium?? Vore kul att se en bild på dina Albus.. :)
imported Här kommer min favorit här hemma för tillfället=) Grymt snygg! En fisk som jag alltid gillat också,men aldrig fått tag på.. Vad har du mer för olika malawi just nu? :)
palleh Erik ÖRiktigt snygg!! Hur ser den ut när den inte färgar? Det svarta blir mindre markant bara och inte lika mättat