unger Jag matar mina yngel med olika flingfoder tills en viss storlek då får de räkmix. Men finns det andra alternativ som känns bra??
cichlids4fun Artemia är ju det bästa att mata med, men vill man ha flera variationer så finns ju mass bra frysfoder cyklops, bosmider om ynglerna är små mm
ciklidjorgen yngelfoder Jag matar mina yngel med olika flingfoder tills en viss storlek då får de räkmix. Men finns det andra alternativ som känns bra?? jag håller med att artemia är bäst nästan lika bra är cyklops det är mycket bättre än flingfoder
unger flingfoder och räkmix fungerar väldigt bra på mbunas men jag har märkt att mina fryeri är lite mer misstänksamma mot just den kombinationen
ciklidjorgen yngelfoder flingfoder och räkmix fungerar väldigt bra på mbunas men jag har märkt att mina fryeri är lite mer misstänksamma mot just den kombinationen byt till artemia e cyclops då får du bättre färg på fisken samt fisken tar det med förtjusning om vi säger så här artemia 100% cyclops 90/% flingfoder 5% pellets malda 10% i näring uträknat
Byttorp Med stor risk för att verka partisk ;) så slår jag ett slag för skalad artemia, drygt, gott om energi och inte minst otroligt lätt att mata med. Medlemserbjudande fanns i sista CB :)
ciklidjorgen hur små när dom kan ta cyclops hur stora är de när de kan ta cyclops väligt små nästan direkt när dom är födda gäller munruvare