vad är skillnaden mellan dragonblood och fire fish?
Dragonblood får inte det helröda och kan även gå åt det oranga hållet, men en del honor på dragonblood kan få en riktigt orange färg typ rödzebra.
Jag själv blandar min rödaste hanne med min dragonblood som har mest färg på, hannarna från dom första kullarna blir riktigt röda och honorna kan bli guldoranga.
Ja dom verkar bli kanon, tyvärr så dog dom ca 25 finaste jag som jag hade när min doppvärmare pajade, men jag har väl en 10st kvar och även ett par mindre kullar.
Det kommer även fram marmeladcats från dragoblooden som verkar få mycket rött i sig, det blir även en del honor som är spräckliga på dragon blood.
På min stam utav firefish så kommer det bara fram rosa eller bruna yngel, alltså inga spräckliga eller mc. och mina första yngel som jag har fått fram utav fire fishen är ca 8-10 cm nu.
och en del ser ut som dåliga röd rubin, en del ser ut som bra röd rubin med röda stora fläckar på fenorna, och en del blir blå med ett rött band bakom huvudet som en kejsare aulonocara, honorna ser ut som kejsaraulonocaror det vill säga lite mörkare än röd rubin.
Formen på mina yngel är typiskt för aulonocara, och absolut inga som ser ut som rödzebra, viktoriaciklider eller hinderi,( där lurade du mig lite Deelay, att jag kunde gå på den :(!).Janne