OK, för jag läste lite på fotosidan och resentionerna av bland annat 24-70 objektivet... och det vår två-tre stycken som fått objektiv som varit oskarpa och varit behov av kalibrering. Är detta något som Canon sverige skulle lösa även om jag köpt dem i Singapore?
Exakt... jag såg också att begagnatpriserna var ungefär detsamma. Det var väl det också som gjorde att jag kände att man kanske skulle lunga sig lite... han är ju inte där på semester utan bor där så chansen lär ju återkomma.
Jepps, det bör gå på garantin när du köper de nytt. Annars brukar kalibrering gå på 600kr / objektiv.
Bästa du kan göra är nog att köpa ett objektiv av nån aktiv å seriös användare på fotosidan. Glöm heller inte att pruta!
Jag har länge vart sugen på Sigma EX 120-300/2,8 HSM , men aldrig direkt fått de "rätta" kanonpristillfället, föräns förra veckan. Då dök de upp ett väldigt billigt i bra skick + (filter 2000kr) som redan va ute för grymt bra pris, men jag lyckades pruta 2000kr :) Så den summan får jag garanterat tillbax när jag nu säljer det.
Köper du ett 24-70 resp 70-200/2,8 för 7000kr gör du en grymt bra affär. Dock "brukar" dom som billigast ligga på 7500. Sen finns de ju dom drömmarna som vill ha 9000kr me.