Goran-A Jo det va ett kort för länge sen som du posta. Jag frågade om just den gula linjen på magen, ifall det var så att dom flesta hade det... vet inte om du kommer ihåg? tror iof det va ciklider.se Jo det kommer jag ihåg. Det var detta forum. Du tyckte de såg coola ut ;) Mvh Göran
deelay Göran Å;742174Jo det kommer jag ihåg. Det var detta forum. Du tyckte de såg coola ut ;) Mvh Göran Ja man kan säga att du sådde ett frö då =)
JohanP Protomelas steveni "Mbamba Bay"??? Jag är lite konfunderad angående denna vackra Malawi. Den är inköpt i Danmark och mannen som jag köpte dem av har själv fångat föräldradjuren i Mbamba Bay 2005. Det som jag tycker är mest konstigt är att de inte är med i någon bok (och jag har MÅNGA) eller går att hitta på nätet. Vore mycket tacksam för era åsikter. Protomelas steveni "Mbamba Bay" ???
specmats kan det vara den här? http://www.cvaquarium.org/Newsletter/Peacocks%20of%20Lake%20Malawi_files/image003.jpg
JohanP Ja, lite likt är det ju onekligen men dessa har även en liten vit bläs. Bilderna är ett drygt halvår gamla och bläsen på den dominanta hanen har blivit lite bredare och längre nu. Honorna har samma teckning som hanen har på kroppen men de är enfärgat gräddgula.
palleh Ja, lite likt är det ju onekligen men dessa har även en liten vit bläs. Bilderna är ett drygt halvår gamla och bläsen på den dominanta hanen har blivit lite bredare och längre nu. Honorna har samma teckning som hanen har på kroppen men de är enfärgat gräddgula. inte någon variant av sp.Steveni imperial?
JohanP Jo, det kanske det kan vara, men jag tycker denna är för lång i kroppen. De ur "steveni imperial" som jag sett har varit mycket högre i kroppen och inte haft så spetsigt huvud.
Ove-Planstedt jag har aldrig förstått tjusningen med troffar, men dessa var grymt snygga Ja göran gick det ju inte att lura... undra varför =) Fick hem gruppen i förrgår så nu håller man tummarna att det inte ska bryta ut nått i början... jag tycker dom e helt underbara och det ska bli kul att se hur pass fina dom blir när dom blivit lite mer trygga. Tropheus moorii Kambwimba VF
Goran-A Denna tråd dog fort, då kör vi igen da =) Gissa på nu. Ser ut att vare en fin frisimmande Malawi sort av något slag. Det får bli min gissning denna gång........;) Mvh Göran
deelay Hinderi red empress kanske? Damn, vare så lätt =) Göran... rätt sjö iaf =) Ove Det va denna sorten som fick mig att uppskatta troffar, sneglade på Görans en tid. Bild 2 e hans hona som har hela munnen full med yngel.
Mattias777 Damn, vare så lätt =) Göran... rätt sjö iaf =) Ove Det va denna sorten som fick mig att uppskatta troffar, sneglade på Görans en tid. Bild 2 e hans hona som har hela munnen full med yngel. Ja helt säker va jag ju inte =). Väntar på att mina virgatus från gome skall färga ut snart, 99.9% avkomlingar från dina VF som dog =(
deelay Ja helt säker va jag ju inte =). Väntar på att mina virgatus från gome skall färga ut snart, 99.9% avkomlingar från dina VF som dog =( Här är en kusin isf =)
Mattias777 Här är en kusin isf =) Dom e fina dom där =) Färgerna är ovanliga, jag menar den blå färgen är ju så ljus tex. Jag gillar ljusblått =)
maltandis Gissa fisken! Är ca 3 cm i nuläget, är en väldigt "Vacker" fisk. Elin kallar den Golfy (inte Goofy) Bilden är tagen av Niklas Markie. Priset på en VF vuxen ligger på 6-800:-
imported Är ca 3 cm i nuläget, är en väldigt "Vacker" fisk. Elin kallar den Golfy (inte Goofy) Bilden är tagen av Niklas Markie. Priset på en VF vuxen ligger på 6-800:- Med de ledtrådarna låter det som en Tropheus moori "Ilangi"
RobinH Är ca 3 cm i nuläget, är en väldigt "Vacker" fisk. Elin kallar den Golfy (inte Goofy) Bilden är tagen av Niklas Markie. Priset på en VF vuxen ligger på 6-800:- Den ser missbildad ut el har den ätit riktigt mycket nyligen? Ursäktar om så inte är fallet:I
maltandis Med de ledtrådarna låter det som en Tropheus moori "Ilangi" Du har så rätt, tänkte att den skulle vara lite enkel, den saknar säkert en del kromosomer eller har fått nåra för mycket. Var det enda ynglet som en hona ruvade på plus en massa snäckskal, den ska få vara med så länge som den klarar av sina kompisar. Den är minst, men tar för sig av maten. Kanske inget för artregistret:-) En liten artikel skriven av Roger Persson om just Ilangi. http://www.ciklid.org/artikelarkiv/cb_artikel_visa.php?nr=9601&lopnr=2