Bästa forumet där du kan söka lite om de olika apparaterna är minhembio.com
Ja, det är ett forum som jag besökt frekvent sistone. :D
[/quote
]
Jag har jobbat på Hi-Fi klubben och vill gärna slänga in Denon som alternativ... och då AVR2308. Annars är jag mest imponerad av Yamaha som tillsammans med Denon är de som ligger i framkant av utvecklingen. H/K:n är bra ljudmässigt men de gör inte sina maskiner själva i samma utsträckning så rent funktionellt är det skillnad. Detsamma gäller NAD som är bra ljudmässigt men hänger inte med på hemmabiodelen.
Denon AVR2308 har jag inte tittat på tidigare men har nu börjat jämnföra lite. Yamaha har jag också hört ligga i framkant av utveckling, dock så har den något färre HDMI ingångar (2 st) vilket kan bli ett minimum varteftersom man byter ut befintlig utrustning. Har sedan början varit inne på Onkyo 606 men försöker motbevisa valet. :)
I ett test i senaste Hemmabio (vet inte hur "korrekta" deras tester brukar vara), så jämnförs H/K, Onkyo, Yamaha + några till av just de aktuella modellerna. H/K placerar sig snäppet före Onkyo, men är också något dyrare, medans Yamaha placeras strax efter Onkyo.
Det jag kan se gällande den aktuella Denon så är den från början av 2007, så jag antar att vissa teknikskillnader kan förekomma.
Någon annan som har någon bra feedback?