Ok tack för snabbt svar, tänkte komma igång imorgon. Jag tar och köper sådana frysta sniglar i vitlök och kokar skalen efteråt så får vi hoppas det fungerar:)
Angående antalet låter 10st ganska mycket i 54liter? Men det vet säker du bättre, jag tror jag börjar med att köpa en 3-4st imorgon och fyller på med fler sen när jag ser att allt är bra.
Kom på en fråga till angående värmen. Det står 23-26 grader? Hur viktigt är det? Ibland på sommaren kan vi nog få upp mot 30 här inne och på vinterna ner runt 20-21.. Överlever fisken då och det är bara trivsel runt 23-26?
Tack igen för alla som lägger tid på att hjälpa en nybörjare som mig.
Egentligen LN:s fråga - men jag gör ett försök (hoppas OK LN:)) så du kan fortsätta med cikliderna. Multisar ska vara fler än par - ett gäng på säg 10 stycken borde funka. Snäckorna finns säkert i välsorterade akvarieaffärer - men det ska fungera att köpa snäckor som finns i typ delikatessaffärer eller en saluhall också. Finns kanske i en mkt. välsorterad livsmedelsbutik?
Det är de som man använder - antar jag - när man ska servera sniglar...
Sen är det bara att köra i fiskar och snäckor - multisarna lär möblera själva i karet! Mycket nöje.