Falköping som du säger BB så kan chaitikan bli lite till intet sägande men är dom i bra kvalité och färgar på bra så är dom sannslöst fina.
En sort som blue rainbow moorii anser jag är så pass lugn att 40 eller kanske 50 skulle va fullt tillräckligt i ett 980.
Det som är lite dummt är ju att skall man köpa in 50st firrar så kostar det en rejäl slant men bättre o köpa några mer än man tänkt för ges de för stor platts så kan det ibland leda till ökad aggressivitet och de kan då döda varandra.
Jag måste säga att de jag hittills sett av dessa djur har varit helt fantastiskt vackra. Sen är den väl inte så vanlig om jag har förstått saken rätt och det gör ju inte saken sämre i mina ögon i alla fall.
Men jag skulle klara mig med en grupp på runt 40-50 djur då tror du?
Hur skulle ni inreda karet på för vis för att det skulle vara optimalt? Jag har hört någonstans att man bör göra flera mindra högar med sten så att flera hanar kan få sina egna revir. Stämmer det eller ska jag satsa på att ha en massa sten i en stor hög eller ska jag skippa stenen så långt som möjligt?
Vilket bottenmaterial skulle lämpa sig bäst? Jag har fin sand i karet som det är inrett i dag.
// Jim!