imported
vilken är det egentligen.....
smaken är väl som baken, nu gäller det förstås det affärer
som har ett brett utbud av fiskar och tillbehör och kunnig personal.
Eftersom jag mestadels håller till i gbg trakten så tycker jag
att zoomässan är väldigt bra, mkt dvärgciklider och övrig fisk
och kunnig personal.
någon som har lite fler förslag....
mvh johan
Kenneth
Tja, du har ju tex
Tropisk akvariefiskimport(namnet?) i Partille
Ciklidleken i Lerum (börjar få ordning på butiken)
Ciklidhobby i Nol (Kent har koll)
MVH
/Kenneth Johansson,
www.akvarie.net
Par-J
Jag besöker gärna följande butiker när jag kan.
Torpa Zoo, Jönköping
Djurboden, Falköping
Zoo & Fritid, Lidköping
Borås Zoologiska Affär, Borås
Fyra tassar, Linköping
Akvarieleasing, Sundbyberg Sthlm
Akvarielagret, Bromma Sthlm
Zoomässan, Kungsbacka
Vågar man sig utanför gränserna (Danmark) kan man besöka:
ZooZity, Hvidovre (Köpenhamn)
Akvarie West, Köpenhamn
I ovan nämda kan man hitta arter utöver basutbudet, föra ett samtal med butiksinnehavaren och lämna butiken med ett leende och några påsar under armen.
/Pär
Mats
Hej.
En zoo som jag har funnit på nytt är
www.kungalvs-zoo.nu/. Man blir förvånad ibland,glömmer dom som ligger närmast. Han har en del fina VF Apisto till bra priser.
MVH Mats
imported
Hej!
Om man kommer ned till köpenhamn tycker jag man ska besöka Cihlidecentret som har alldeles för fin fisk....:D...nästan bara VF..
ZooZity tycker jag bara är stort, de har nästan inga ciklider...men apor o hajar finns det gott om:D..
MvH Daniel
MvH Daniel
Henrik-Dehlin
Malawi Ab i örebro är oxå kanon massor med VF...
Men den affären känner nog alla till här =D...
/HeNke Óò
patrik_k
Hej! Är det i gbg så är det Tropakvariefiskimport. Har 10% rabbat åt ciklid medlämmar.
Han bygger ut sig nu och han blir bra på ciklider!!! En stor malawi+tanganyika avdelning och en stor diskusavdelning! Även många andra ciklider i sällskapsfisk avdelningen, vänlig och kunnig.
Fin fisk!
P.K
Ante
den bästa affären är den där du kommer överens med handlaren och tycker att du får den service du vill ha.
pleco
"den bästa affären är den där du kommer överens med handlaren och tycker att du får den service du vill ha"
Nols Ciklidhobby är bästa affären följd av Herkules Zoo på andra plats.
MrGadget
Kungsbacka Zoologiska, det som du vill ha tas hem, till bättre priser än Zoomässan dessutom. Kanonservice!
Nols Ciklidhobby, som räddade befolkningen av mitt drömakvarium med två par VF hästnosar som kompisar till Troffarna
Herkules Zoo, har allt och är närmast när det är kris...
/Johan
Beauty is in the eye of the beer holder!
http://mrgadget.esmartguy.com
odilou
Jag skulle vilja mena att Herkules Zoo och Nols Ciklidhobby i nuläget har de antagligen bästa priserna på tillbehör i Sverige.
Jag har köpt lite prylar de senaste veckorna och upptäckt oerhörda prisskillnader.
På min inköpslista stod/står följande produkter.
Akvarium (helglas 150*70*50, 8mm)
Nols Ciklidhobby: 2300:-
Akvarielagret: 3200:-
2 st Fluval 4
Nols Ciklidhobby: 340:-/st
Akvarielagret: 620:-/st
BTN Rocky 150*50:
Herkules Zoo: 2600:-
Akvarielagret: 3550:-
I mitt fall blev prisskillnaden 7990-5580: 2400kr
Jag kan med andra ord bestycka ännu ett 150 centimeters kar med BTN för pengarna jag sparade på att handla i Göteborg.
Sparsamma hälsningar,
Rasmus
demasoni
Hej!
Håller med Daniel, cichlidecentret e bäst. Ganska dyrt men mkt fin fisk.
Akvarielagret och Sandby-ciklidhobby får inte glömmas.
MVH Filip
Malawi, Discus, Malar och Tanganyika
Ozzp
Tänkte bara jag skulle slå ett slag för butikerna i Norrköping.
"Snokstan" har två riktigt bra och välsorterade butiker:
Akvarievalvet, Hörngatan 2
AquariumAfrica, Norralundsgatan 22?
Båda butiker ståtar med ett riktigt bra utbud av ffa ciklider, ett mkt bra och trevligt bemötande.
Ta en tripp till Peking!
Kjell-Fohrman
Kolla också in att många affärer lämnar rabatter till NCS-medlemmar (se Första sidan), det kan ju bli en hel del om man utnyttjar det och bör ju också tas i beaktande om man jämför priser.
Ciklidhälsningar
Kjell
Ola-Svensson
När det gäller Köpenhamn så har ni glömt Planteimporten. De har en hel del ciklider trots namnet (kolla lagerlistan) och ger rabbat till NCS-medlemmar. Sedan finns Flyvefisken i köpenhamn också.
Mvh.
Ola
leifbnilsson
Ciklidshopen i Tomelilla är kanonfin med bra ordning fina fiskar annars Fiske & Fiskar i Malmö som har en hel del ciklider.
Mvh/
leif b
Tommy-K
I sammanhanget får man inte glömma Stoby akvarieaffär utanför Hässleholm. En riktig pärla, välskött, mycket ciklider och bra priser o service.
imported_na6
Hej!
Jag har hittat min butik, Akvarieleasing, ska snart köpa ett 540liters
akvarium, komplett, innehåll diskus Altum. men det visste väl många att det är. mvh Ann-Marie
Cutekid
"Hej!
Jag har hittat min butik, Akvarieleasing, ska snart köpa ett 540liters
akvarium, komplett, innehåll diskus Altum. men det visste väl många att det är. mvh Ann-Marie"
Ovanligt *ler*
Calle
Tropheus ikola & moliro
Bjorn
Om jag skulle rekommendera Er att besöka de butiker som jag jobbar i, räknas det då som reklam? Annars verkar det ju vara OK att någon annan skriver att Jägerzoo kan vara värt ett besök... *Ops*
Mvh
Björn