Antagligen svårt att svara på eftersom det är många variabler att ta hänsyn till...
- Bor du i lägenhet eller eget hus?
- Hur tänker du dig kunna komma åt akvariet?
Vad står akvariet på idag, skall du bygga väggen runt befintlig bänk eller bygga en ram av reglar som en del av väggkonstruktionen?
Bor i lägenhet, betongolv med parkettgolv.
Akvariet står på lecablock, 4st per "våning" och tre stackade på höjden med träskiva emellan.
Jag ska ställa akvariet mot en vägg av konstruktionsbetong och regla upp ram runt hela schabraket som fästs i väggen, från golv till en cirkahöjd av 2meter. (blir öppen vägg på sidorna av karet)
Akvariet är 2 meter brett och då jag har en heltäckande ramp som jag ska kunna krånga ut så får luckan över akvariet bli 2,10 meter bred och runt 0,5 meter hög. (med andra ord en ganska stor lucka...
Har inte löst den biten ännu...
Då det blir en glipa mellan luckan och övriga delen av akvariefronten tänker jag slänga på en list på själva luckan som täcker över glipan och döljer denna.
Jag ritade upp lite på papper ungefär hur det ska se ut...
Hade ett inbyggt 1200liters kar för tiotalet år sen, det var klätt med grått "fusktegel" men nu ska det passa in med vitmålade väggar istället.
http://archive1.pixbox.se/arkivet/synligt_29/23320000-23329999/640x480/23329577.jpg?0