Tänkte prova en ny art och bara undrar om någon här har erfarenhet av arten,jag har läst all fakta om den här på nätet men vill ha era erfarenheter av den.Snygg som fanken är den i alla fall.
Janne
Jag har den och tycker det är en vacker och trevlig art. Mina har gått med tuffa embunas och även om dom har varit ganska lågt i rang i akvariet så har det fukat bra. Dom leker och är nog den glupskaste malawi jag sett och haft. Har hoppat ur akvariet nån gång pga iver vid matningen =).
Sen håller dom till ganska högt i akvariet, vilket kan vara bra så den ytan tas av någon fisk med. Den är lite argsint men flyr om nån sätter hårt mot hårt. Påminner till utseendet mycket om victoria ciklider. Det finns de som tror att denna art är upphovsfisken till alla malawiciklider.
Den lever även i floderna som rinner in i malawisjön. Jag kan bara rekomendera denna art. Sen är ju färgteckning både snygg och ovanlig för malwi. Den har liksom en guldgrön grundfärg som inte jag sett nån annan ha i sjön. Den är allätare så med fodret blir det inga problem. Äter ju allt i naturen, allt ifrån alger till småfisk.Skulle tippsa om och ha en mörkare bakgrund då färgar dom mycket bättre. Lycka till