Hej!
Ska hon ha delfiner blir det ett större akvarium men som sagt det finns olika bud om detta jag säger det igen fler jag känner har haft delfiner i 200 lit utan problem då en liten grupp är det så svårt och fatta för vissa här?/Ann-Mari
Har det varit fullvuxna fiskar (åtminstone 17-18 cm för hanarna) som de har haft i sitt 200 l kar?
Har fiskarna trivts i karet?
Har själv haft moori (men det är många år sedan, nu är det CA som gäller) och då i ett 2m kar.
Min rekommendation är: Visst du kan börja med ett 200 l, men när de börjar närma sig 10 cm se då till att skaffa ett kar som är åtminstone 2m långt.
En 10 cm moori är inte mycket att ha om man inte kan få upp den till fullvuxen storlek. Färgen syns inte, hanarna utvecklar inte sin pannpucklar osv.
En moori är ju inte heller någon fisk som står still i en hörna utan den rör sig väldigt mycket och behöver stora öppna områden, tänk lite på hur den lever i naturen.
Om jag inte missminner mig helt och hållet så tillbringar de väl en stor del av tiden med att följa andra fiskar som gräver i sandbottnen i sin jakt på föda.