Oden70 .... Då e man inne på 3e veckan med total renovering av nya huset, och bara 2 veckor kvar till innflyttning..:I Får hoppas man hinner i tid. Har inte så mycket tid över att fota men här kommer några nya foto på dom ända man har nu:´(:´(:´(
Gustaf Införskaffade 33 Kiriza F1 och 15 st X F1:) Gissa arten får se om någon kan artbestämma de här små rackarna redan i den här storleken :) ) http://www.zoopet.com/forum/showpost.php?p=1217839&postcount=51 Kan inte lägga upp bilder här (än). Imorgon blir det låna systemkamera o försöka plåta några finare bilder. Mycket bra fart på firrarna hitills. Klart nöjd med mina troffar... Nu går det troffar i 2 av 2 kar :)
Mattias777 Då e man inne på 3e veckan med total renovering av nya huset, och bara 2 veckor kvar till innflyttning..:I Får hoppas man hinner i tid. Har inte så mycket tid över att fota men här kommer några nya foto på dom ända man har nu:´(:´(:´( Snygga fiskar och fint ljus i de bilderna.
shreek Införskaffade 33 Kiriza F1 och 15 st X F1:) Gissa arten får se om någon kan artbestämma de här små rackarna redan i den här storleken :) ) http://www.zoopet.com/forum/showpost.php?p=1217839&postcount=51 Kan inte lägga upp bilder här (än). Imorgon blir det låna systemkamera o försöka plåta några finare bilder. Mycket bra fart på firrarna hitills. Klart nöjd med mina troffar... Nu går det troffar i 2 av 2 kar :) Skulle gissa på Ilangi*-)
Jonas-E Ilangi, red rainbow, nånting sån't. Inte moliro iaf, de är lite rödare/brunare även som små, iaf det jag sett.
Johan-F Införskaffade 33 Kiriza F1 och 15 st X F1:) Gissa arten får se om någon kan artbestämma de här små rackarna redan i den här storleken :) ) http://www.zoopet.com/forum/showpost.php?p=1217839&postcount=51 Kan inte lägga upp bilder här (än). Imorgon blir det låna systemkamera o försöka plåta några finare bilder. Mycket bra fart på firrarna hitills. Klart nöjd med mina troffar... Nu går det troffar i 2 av 2 kar :) Grattis tiil dom nya troffarna! Att du dessutom har lyckats hitta F1:or av Kiriza är ju otroligt kul:D Att gissa på vad vilken art den andra troffen är för mig omöjligt, gissa kan man ju men den liknar i mina ögon flera olika arter. Hälsningar Johan
Gustaf Tack johan :) Ilangi är det bra gissat! Idag fick de första måltiden... sparsamt med räkmix... de åt som pirayor. Bra tecken antar jag!
Johan-F Tack johan :) Ilangi är det bra gissat! Idag fick de första måltiden... sparsamt med räkmix... de åt som pirayor. Bra tecken antar jag! Ilangi eller red rainbow skulle jag gissa på. Är det F1or av dom 15 st. okända? Var kommer dom ifrån? Hälsningar /Johan
Johan-F Tropheus sp. black bemba "broad band" Lite bilder på en lek med Tropheus sp. black bemba "broad band" /Johan
malawijanne Johan Grattis tiil dom nya troffarna! Att du dessutom har lyckats hitta F1:or av Kiriza är ju otroligt kul:D Att gissa på vad vilken art den andra troffen är för mig omöjligt, gissa kan man ju men den liknar i mina ögon flera olika arter. Hälsningar Johan Så nu kan man få tag i VF kiriza?Janne
Johan-F Så nu kan man få tag i VF kiriza?Janne Janne, precis vad jag tänkte. Vi får se vem som hinner först:D /Johan
Mikael-W Johan Lite bilder på en lek med Tropheus sp. black bemba "broad band" /Johan Broad band? är det en ny sort? Här en (dålig, ursäkta, de är svåra att fotografera, de snabba rackarna) bild på min alldeles vanliga Pemba.
malawijanne Mikael Broad band? är det en ny sort? Här en (dålig, ursäkta, de är svåra att fotografera, de snabba rackarna) bild på min alldeles vanliga Pemba. Äntligen en bemba som ser ut som mina gjorde för ca 10-13 år sen. Mikael den stammen som du har har väl några år på nacken.Janne
LN Mikael Broad band? är det en ny sort? Här en (dålig, ursäkta, de är svåra att fotografera, de snabba rackarna) bild på min alldeles vanliga Pemba. Tycker att det är en fräckbild när man ser ynglen i bakgrunden.
Mikael-W Tycker att det är en fräckbild när man ser ynglen i bakgrunden. Tack. Det hade jag inte ens märkt. Janne: Ja, de är nu snart 9 år gamla och har börjat falla ifrån tyvärr. (Bilden är från våren 2006). Lyckligtvis har jag sparat lite återväxt.
Johan-F Mikael Broad band? är det en ny sort? Här en (dålig, ursäkta, de är svåra att fotografera, de snabba rackarna) bild på min alldeles vanliga Pemba. Mikael fin bemba, hur stor är den, ser ut och vara +10 cm? /Johan