Det 1:a du bör göra är att kontrollera vilka lagar som gäller vid försäljning av akvariefisk. Kolla även upp vilken (vilka) utbildningar som krävs.
Detta är mycket viktigt, så ignorera inte detta tipset Ann-Maire!
Jag vill också tipsa dig om att automatisera så mycket som möjligt redan från början. Jag hade själv en miniatyrodling i min källare (6 kar) och det är tråkigt att byta vatten till och med i en sådan liten odling.
Om man köper begagnade kar så går det att borra dessa i botten i efterhand, men det kräver viss kunskap, om man däremot köper nya kar till sin odlig så skall man nog se till att det är förberett för ytavrinning.
Planera hur många kar som skall finnas i lokalen och hur de skall placeras innan ni kör igång med möbleringen.
Se också till så ni har kontakter med en handlare eller en grossist som kan köpa upp fisken ni producerar, också detta bör kontrolleras innan ni startar upp, det är ju inte kul att stå där sedan med fisk som ingen köper.
Gör också en kalkyl på driftskostnaden av lokalen innan så det inte kommer som en tråkig överraskning efter några månader.