Ja bra belysning är ju A å O om man ska fota utan blixt. Men med ISO2500 borde du väl kunna få 1/200 dels? Kör manuellt asså!
Ang fladdrande AF... beror det nog endel på 50D:s små af-punkter samt dålig kontrast på fisken.
(1D-husens AF-punkter är mkt större, därför hittar dem fokus lättare, men sen är de ju en sportkamera me)
Är du nöjd med din 50D annars?
Tack Laesk, Olorin och Johan!
Yes, jag är mycket nöjd med kameran!
…men å andra sidan är det min första digitala systemkamera, så jag har inte så mycket att jämföra med. Det enda negativa tycker jag är bildhanteringsprogrammet, som jag tycker är jätte segt. Så nu har jag ställt ner rawformatet ett snäpp, för innan blev korten 20 mb och det underlättade ju inte direkt. Har beställt ett nytt Elements som klarar Canons nya rawformat. Hoppas det blir bättre. Jag tror att det ska bli det, för jag har testat att spara ner korten i TIFF och sen öppna dom i mitt Elements 5 och det funkar bättre…
ISO 2500!? Tanken har inte ens slagit mej! Blir det inte väldigt kornigt då? I yngre tonåren, början på 80-talet, fotade jag med systemkamera men då skulle man helst ha Kodak Crome 64! :D Fast det står i och för sej att man kan pressa upp den i över 12 000... Ska testa att gå upp i ISO, det borde ju ta bort handskaket, om man kommer ner i slutartider. ...får börja läsa på om blixt snart, det börjar ju närma sej jul! :) Tips, mottages tacksamt!
Ang AF.
Det var ju synd att det inte var objektivet det var fel på! :P
Micke