Det är helt rätt Joe att ja o Patrik är pessimister. Men det är likväl min övertygelse att det måste gå fullständigt åt pepparn innan det vänder, o då är det stor risk att det inte går att återskapa naturen i dess nuvarande form.
Dessutom är det kul att vara gnällig ibland:) Ja brukar vara rätt positiv här på forumet o ja gillar verkligen denna omsvängningen.
En annan sak som ja tycker är helt knäpp är användandet av stålbalkar. Med dagens limträteknik som kostar 1/100 del att framställa i gämförelse med stålbalk.
Stoppa all stålanvändning där trä kan användas. Stoppa stålets inverkan på våra konstruktörer. Dom har blivit stålskadade.
Visst LN - vi gnäller ju alla ibland. När jag och hustrun har gått loss på näromgivningen nån gång så brukar vi avsluta med ett ironiskt leende och säga:"det är ju tur att vi är så j...l bra". Och så har man lättat trycket!
Så det är helt OK absolut. Och i viss mån håller jag med dig att det är inte förrän i sista stund (och efter nåt riktigt kapsejsande) som mänskligheten brukar ta riktiga krafttag.
Men det där med limträ kontra stål förstod jag inte riktigt? Jo, att limträ är starkare hängde jag med på, men är det inte bättre att använda (och återanvända) stål istället för att fälla än fler träd? Kanske nattmösselogik från min sida men ändå!