Levande foder trodde jag väl ändå inte ens kunde tangera en sorts (tillskriva djur känslor) tangent. Klart man kan mata med levande foder utan några som helst betänkligheter! Problemet är exempelvis att mina Jaguarer vill inte äta Cutteri yngel men svärdbäraryngel går bra. Svärdbärare går att sälja men inte Cutteri, där ligger den obra ekvationen;).
Näe, tillskriv inte djurena känslor de inte har! Däremot kan vi ju behandla dom med respekt, vilket är nåt helt annat.
Mvh Jari
Håller med - visa respekt och göra vad vi kan för att de ska ha det så bra som möjligt...men sen får det liksom vara bra. Iofs är väl inte akvariefiskar det bästa exemplet på "humaniserade" (finns det ordet? - jag tror nog de flesta förstår ändå) husdjur. Hundar torde vara ett mycket bättre exempel - och kanske katter? - men jag tror hundar tar priset. Det är inte alltför ovanligt att de får agera människa i olika situationer, och människa är de inte, hur trofasta och viktiga som sällskap de än är och kan vara.
Sen Ola - är det verkligen förbjudet att mata med levande fisk i Finland? Blir lite som det nojiga beslutet från f.d djurskyddsmyndigheten om att förbjuda fiske med levande agn. Ja, tjena!