Dödstricket är?
Du klipper hunden i strupen. Slå satans hårt, så går den sönder. Hunden är rökt. Får man fatt i huvudet med båda händerna räcker det ofta med en knyck - nacken ryker. Har du tillhygge så är det alltid nacken du ska sträva efter - ett slag i nacken dödar det mesta. Sluggos med kamphund, om den attackerar, hade jag testat få händerna runt strupen på möget, sedan rakt ner i marken och ett knä i bröstkorgen. Finito, misstänker jag. Går en kamphund till attack så blir man biten ändå, så vissa blessyrer får man nog räkna med. Hade en hund med ägare attackerat mig, och ägaren inte har kontroll... så hade jag nog i vilket fall blivit helt rosenrasande. Tror starkt att hunden är väck då, och ägaren får vara glad om han står upp efteråt. Jag är ingen rolig kille när jag är arg.
Tränade hundar kan man "kasta", om man har bra på sig på underarmen. De hugger mot armen, oftast i fart - lutar man sig då lite bakåt och slänger upp armen i hugget/hoppet så seglar vovven snyggt ett bra antal meter bakåt. Det tricket har jag dock inte testat själv, bara sett.
Waa... nu är jag i allafall hemma, lite fullare, mycket snyggare och en bra bit elakare än vanligt. Fast lycklig, liksom. ;)
Hilsen,
P