Jag tror faktiskt att vi skulle behöva fler politiker. Även om demokratin är den bästa av alla dåliga styrelseskick, så är det svårt att få in folk i politiken. Det är däremot inte svårt att hitta folk som gnäller på politiker. Vill gnällspikarna göra något åt det och engagera sig politiskt? Nope.
Fast det värsta är att jag är helt övertygad om att politiker är ungefär som folk är mest - det som styr vår uppfattning om politiker är media. Är det något vi borde utveckla mer så är det mediaföraktet, det är DÄR dyngan kommer ifrån, inte från politikerna. Häng med i en proffspolitikers arbetsdag någon gång, och jag garanterar att ni är slut på två timmar. De gör ett hästjobb.
Hilsen,
P
Det där var positivt bullshit. Jag har hängt med fackpampar och proffspolitiker dagarna i ända och släpat på både videokamera och mixerbord under tiden. Det enda jag blev trött på var att se att inget hände förutom "Hej, hej en jäkla massa hej..."
Vill gnällspikarna komma in till köttgrytorna? Jodå, det finns många påläggskalvar i partier och ungdomsorganisationer som inte får komma till. De har inte kontakter och vassa armbågar för att nå fram helt enkelt. Politik är de elaka och arbetsskyggas(med det menar jag fysiskt arbete) värld.
I media är inte så mycket vilja bakom vad man gör utan mest stress är min uppfattning. Det finns fler och fler media som ska fyllas med innehåll och färre och färre journalister, klart fan innehållet blir sämre och sämre och saxat rakt ut från pressmeddelande och bloggar.