-ja när det blir blandat kan vara god underhållning ett tag, har själv haft tanganyika i sk. blandkar typ Furcifer, Kendalli, Frontosa mfl ej Tropheus, och det är spännade och roligt men för mej har det aldrig varit nån "framtid" med en sån setup, tyvärr, det blir bara bra under en begränsad tid sen krävs det av mej åtgärder.
Lösningen är naturligtvis ett gigantiskt akvarium där det eventuellt kan fungera.
Nej just nu sitter man bara och funderar på hur jag ska sätta upp ett kar till, vilket jag absolut inte planerat från början, men snart kommer till att det blir ett måste... Jag har ju nu med ett gäng Fyrciferyngel som är mellan 2,5-3.5 cm, som snällt men bestämt är bortmotade från sin trygga grotta för att det har kommit en kull till. De flesta håller de sig mer eller mindre i ett stim en bit utanför grottan, sen finns det några ensamvargar längs bakgrunden. Ingen generationsmix som Gracilis eller Pulcher här inte, så nu vet man det, även fast jag sett att de större Furciferynglen inte rör de pyttesmå nyfödda. Så vad gör jag, ska jag låta dom vara ett tag till eller ska jag ta upp dom? Det finns ingen risk att de blir uppätna av de övriga invånarna men vilket är bäst?