Oden70 Då har man skaffat en slavblivt och måste bara säga..... Fy f-n va svårt att fota med den... Tog säkert MASSOR med foto men bara 2 som var så där, lägger in dom här och sedan e det bara att fota mer, öva öva. Tipps motages gärna på sättet att fota med slav;)
Johan-F Då har man skaffat en slavblivt och måste bara säga..... Fy f-n va svårt att fota med den... Tog säkert MASSOR med foto men bara 2 som var så där, lägger in dom här och sedan e det bara att fota mer, öva öva. Tipps motages gärna på sättet att fota med slav;) Visst är det inte så enkelt......om vi börjar med vad kör du med för inställningar eller kör du auto? /Johan
palleh Då har man skaffat en slavblivt och måste bara säga..... Fy f-n va svårt att fota med den... Tog säkert MASSOR med foto men bara 2 som var så där, lägger in dom här och sedan e det bara att fota mer, öva öva. Tipps motages gärna på sättet att fota med slav;) Får man fråga va du köpte för blixt?
Oden70 Johan Visst är det inte så enkelt......om vi börjar med vad kör du med för inställningar eller kör du auto? /Johan Har provat en hel del olika inställningar så jag kommer faktiskt inte ihåg vilken kameran står på nu, vilken kör du själva för du har hittat en nice balans i dina foto ;)
Oden70 Får man fråga va du köpte för blixt? Har en canon 430 speedlite med synksladd... Fick den ruggigt billigt så det var bättre än en vanlig slav:)
Johan-F Har provat en hel del olika inställningar så jag kommer faktiskt inte ihåg vilken kameran står på nu, vilken kör du själva för du har hittat en nice balans i dina foto ;) Jag kör alltid manuellt och jag provar mig fram. Det brukar hamna på ISO 200, 1/200 sec., F 5.6-8.0 och sedan brukar jag ställa ner ljusstyrkan på blixten 2-3 steg. /Johan
Johan-F Joakim Flyttar denna tråd till avdelningen Foto så att fler ser tråden och kan ge bra svar. Får inte alla se tråden;)
Joakim-Draktoft Johan Får inte alla se tråden;) Jo alla får se tråden, blev en felformulering. Det jag menade var att fler kanske uppmärksammar tråden om den ligger under Foto. :D
Oden70 Var handlade du synksladden? Är det canons orginal eller vad hittade du? Nä, det e inte Canon orginal, köpte den på Scandinavian foto.