Fel? Även utan att vara någon Malawiexpert så prickade jag ju rätt den här gången för visst tusan var det en hybrid.
Sen har du fel om vad jag anser om urvalsodlad fisk malawijanne för jag tillhör inte det helt ortodoxa gänget. Jag tycker det är rätt okey med utvalsodlade stammar OM man då och då tillför nytt blod från VF fiskar OCH kroppsformen inte deformeras så fisken inte simmar på ett bra sätt. Röd Zebra tycker jag personligen ser ut som en helt funktionell fisk, precis som Ancistrus sp3. Båda kontroversiella, men inte för mig eftersom de förökar sig av egen kraft och simmar friskt. Men andra ord ser jag inga större problem med att välja att låta fiskar med vissa färger para sig är att man själv kan föredra att ligga med blondiner, brunetter eller vad det nu må vara. Färg är inte en helt dominerande gen i DNA-spiralen enligt mina ganska måttliga biologikunskaper ;)
Ja, jag kanske tog i lite för mycket att du hade helt fel där, för du hade faktiskt rätt om att det var en hybrid.
men om vi nu ska fortsätta denna tråden om fula malawi och hybrider, så tycker jag vi ska lägga tråden i övrigt, så att nya medlemmar slipper få se det
på förstasidan.
För jag tror inte att det gagnar ncs att vi skriver om den fulaste fisken, det känns lite negativt för hobbyn.Janne